Beste mede forumers.
Ik ben een redelijke leek op het gebied van de precieze werking van versterkers en dergelijke maar heb wel een globaal idee.
Nu kreeg ik vanmorgen een brainwave om zelf iets te gaan bouwen alleen heb ik jullie hulp nodig wat betreft het precieze hoe en wat.
Het idee is om een (liefst 5.1) versterkertje te bouwen voor bij de pc.
Ik heb al wel enige ervaring op gedaan met de TA2024 printjes (dat wil zeggen samen met zo'n mp3/tuner preampje in een doosje prakken en de draadjes aansluiten).
Nu is het idee wat ik vanmorgen kreeg eigenlijk een uitbreiding op datgene wat ik al eens gedaan heb maar er zitten een paar haken en ogen aan waarvan ik nog niet precies weet hoe die op te lossen.
Het idee is om 3 keer een TA2020 of 2024 als uitgangspunt te nemen en daar vervolgens op verder te bouwen.
Of een TA 2020 voor het stereo deel en deze aanvullen met twee keer 2024 voor achter/sub.
Enige eisen zijn:
-Aansturing van kleine luidsprekertjes. (2 of 3 inch breedbandertjes oid).
-5.1 ingang voor de pc (digitaal danwel analoog).
- 1 of meerdere aux ingangen.
- gezamelijke volume regeling.
- .1 uitgang direct gefilterd voor sub gebruik.
- optioneel een tuner.
De vraag is nu hoe knoop ik dit alles aan elkaar en hoe pak ik het pre-amp gedeelte aan?
Ik hoop dat jullie me hier mee op weg kunnen helpen.
Ik weet dat het misschien wel een uitdagend plan is maar lijkt me leuk om te proberen na mijn eerste TA2024 avontuur welke een heel geslaagd setje heeft opgeleverd voor op de boot.
Groet,
Harm.
Mini 5.1 versterker met TA2020/of2024.... BrainstormFase ...
Moderator: Beheerdersteam
Re: Mini 5.1 versterker met TA2020/of2024.... BrainstormFase
Ik ben ook al met een soortgelijke ding bezig. Ik had 3 van die goedkope ta2020 versterkertjes gekocht maar ik vind de ruit te luid.
Dus is mijn idee nu om het ander aan te pakken. Met een 4 kanaals auto versterker. Dan heb ik ook nog de optie om het een en ander te kunnen filteren.