Leuke actieve 2-weg module?

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Heatside

Leuke actieve 2-weg module?

Bericht door Heatside »

Sinds enige tijd heb ik een leuk desktop setje in gebruik: 2x BR. sattelietjes met een FRS8 en daarbij een TH met een Tangband DVC woofertje. Om dit setje aan te sturen heb ik een Omnes audio Amp 2.1.
Nou viel het mij toen al op dat het niet meevalt om een leuke actief gefilterde versterker te vinden tegen een mooi prijs. Om die reden kijk ik zo her en der rond wat er op de markt is en daarbij viel mijn oog op het volgende versterkerbordje: http://www.xkitz.com/catalog/audio-ampl ... -p-39.html Heeft iemand hier al ervaring mee of elders ervaringen gelezen? en wat zouden de voor en nadelen van dit bordje zijn?
Pjotr

Re: Leuke actieve 2-weg module?

Bericht door Pjotr »

"Super high fidelity" staat er toch? Stel je er niet teveel van voor. Heb het schema even beken, het zijn een paar actieve filters met een TL072 op-amp met daar achter simpelweg een paar power torren in klasse-B als buffer. Die eindtrap zit er zo los achter en niet eens in de feedback loop.

Als je graag die zo verguisde transistor sound uit de jaren '60 wilt horen is dit je ding. Het zal wel herrie maken maar daar is ook alles mee gezegd. Ohw ja, volgens mij staat er bij de vermogensopgave en nulletje teveel. Als je er 5W - 10W uithaalt mag je blij zijn.
Heatside

Re: Leuke actieve 2-weg module?

Bericht door Heatside »

Bedankt voor de reactie. Ik had al zo'n vermoeden maar mijn gebrek aan kennis op het gebied van versterkers belemmerde mij in een objectieve blik op het bordje.
Plaats reactie