Hallo allemaal,
Ik draai met een buizen cd-speler van Lua, deze is ooit eens goed door Guido Tent onder handen genomen. De aangepaste huidige buizenschakeling staat in de attachment.
De gebruikte condensatoren zijn overwegend mooie Wima MKP10 van 4.7uF dus erg fraai al. Maar nu heb ik nog een setje Mundorf Silver/Gold liggen van 4.7uF en wil die graag eens voor de Wima inzetten om te zien of dit nog verbetering kan geven.
Ik zit erover te denken de Wima condensator vlak voor de output/weerstand te vervangen door de Mundorf, maar is het inderdaad zo dat dit de meest klankbepalende condensator in het schema is? Of kan ik beter een andere condensator vervangen?
(mijn kennis van buizen schakelingen is zeer klein, vandaar deze wellicht domme vraag)
Groetjes Walter
Vraag buizenschakeling Lua cd-speler
Moderator: Beheerdersteam
Vraag buizenschakeling Lua cd-speler
- Bijlagen
-
- tentlabslua_kl_311007edit.JPG (8.71 KiB) 182 keer bekeken
Re: Vraag buizenschakeling Lua cd-speler
ik denk wel dat je die moet hebben inderdaad.
probeer anders eerst een kleine bypass
probeer anders eerst een kleine bypass
Reeds antwoord gehad via de mail van de man himself Guido Tent, inderdaad deze condensator is het belangrijkste.
Net de Mundorfs erin gezet, best een rotklusje vooral als de Wima's er niet uit willen.
Maar net een cd'tje opgezet:
Waaaauuuuwwwww! Damn!!!! Voor mij de tweak van het jaar?
Groetjes Walter
Net de Mundorfs erin gezet, best een rotklusje vooral als de Wima's er niet uit willen.
Maar net een cd'tje opgezet:
Waaaauuuuwwwww! Damn!!!! Voor mij de tweak van het jaar?
Groetjes Walter
Draad gaat de kast echt niet zomaar raken, zit een stuk schuimstof tussen dat met ducktape vast zit aan de condensatoren. Dit was trouwens de enige plek die groot genoeg was voor het stel Mundorf, zijn aardig dikke jongens.
Dre: het verhaal van een gordijntje voor je speakers dat ineens verdwijnt... Maar mijn eerste indrukken zijn wel vaak positief om later juist weer minder goed te worden, dus komende dagen meer luisteren!
Groetjes Walter
Dre: het verhaal van een gordijntje voor je speakers dat ineens verdwijnt... Maar mijn eerste indrukken zijn wel vaak positief om later juist weer minder goed te worden, dus komende dagen meer luisteren!
Groetjes Walter