Ik wilde eens wat anders dan een standaard tv kast en een losse sub.
Ik heb maar een combi gemaakt. Vooraf een beetje bang dat er te veel trillingen zouden zijn voor de apparatuur, maar zelfs op flink vermogen beweegt alleen de woofer, en staat de rest (redelijk) stil, op wat luchtdruk na dan.
Gebruikte woofer: Peerless xxls 12
Hypex ds 2.0 versterker
MDF 22 mm en spaanplaat (interne versteviging)
Wanden bekleed met rubber tegels van 22 mm dik
Demping met pritex.
Downfire principe
Sub 55
Moderator: Beheerdersteam
- bas focal m180
- Berichten: 4328
- Lid geworden op: vr 17 okt 2008, 14:03
- Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Re: Sub 55
Leuk gedaan om je woofer te intregreren als audiomeubel , ik had dat zelf niet aangedurft ivm trillingen.
Maar wat ik ernaast zie vindt ik ook erg intressant , en fostex fe206es-r volgens mij .
Mag je ook wel omschrijfen hoe ie is gebouwd/gefilterd.
Maar wat ik ernaast zie vindt ik ook erg intressant , en fostex fe206es-r volgens mij .
Mag je ook wel omschrijfen hoe ie is gebouwd/gefilterd.
Re: Sub 55
dat is de Fostex 168, met een tweeter als aanvulling.De kast (Metronoom) kan je volgens mij wel vinden als werktekening.
De kast en inhoud heb ik kant en klaar overgenomen. Alleen de tweeter heb ik er zelf nog
bijgeplaatst.Die komt uit een Elac 201 die ik nog had staan.
De kast en inhoud heb ik kant en klaar overgenomen. Alleen de tweeter heb ik er zelf nog
bijgeplaatst.Die komt uit een Elac 201 die ik nog had staan.
Re: Sub 55
Kijk dat is een erg creatieve en mooie oplossing, afwerking is ook erg mooi.
Je zou eigenlijk niet verwachten dat er een sub geintegreerd is.
Je zou eigenlijk niet verwachten dat er een sub geintegreerd is.
- bartsegers
- Berichten: 5431
- Lid geworden op: ma 31 okt 2005, 14:07
- Locatie: Roermond
Re: Sub 55
hoe klinkt dat nu, die sub PRECIES tussen je stereo weergevers?
ik heb vaak lopen slepen met mn sub, en ben nooit ECHT heel tevreden geweest met plaatsing.
precies tussen mn speakers echter kan ik hem niet plaatsen... jij wel
ik heb vaak lopen slepen met mn sub, en ben nooit ECHT heel tevreden geweest met plaatsing.
precies tussen mn speakers echter kan ik hem niet plaatsen... jij wel
Re: Sub 55
Kijk, zo kun je iets groots toch heel onopvallend maken!
Hoeveel liters heeft het nou? 
