zo 1 2 3 op de frequentiecurves afgaande best strak!
+/-50€

site:
http://ehighend.de/shop/main_bigware_29 ... s-airborne
Moderator: Beheerdersteam

Ook de 18cm mid-bas driver die te koop is meet in alle opzichten erg mooi , zowel klang und toon als de fabrieks grafiek ontopen elkaar nauwlijks , je zou die driver met 6db kunnen filteren .bartsegers schreef:het lijkt mij een kwestie van lamineren?
de laagdrivers zijn iets minder eenvoudig inzetbaar denk ik, maar deze middentoner mag er wel wezen!
Vrij vertaald: "Natuurlijk geluid kan ook alleen maar door natuurlijke materialen weergegeven worden. Zoals een zijdendome dat in het hoog vervormingsvrij en harmonisch kan, is een membraan gemaakt van hout hier ook het meest geschikt voor"Natürlicher Sound kann auch nur von natürlichen Materialien wiedergegeben werden. So wie eine Seidenkalotte dieses im Hochtonbereich verzerrungsfrei und harmonisch kann ist die Membran aus Holz hierzu ebenfalls bestens geeignet
Dat zou zeer goed kunnen , maar toen kwam de gedachte dat bij een papier membraam die vocht aan trekt het zo zou kunnen dat de spreekspeol door de konus heen schiet , of de konus vervormt.Chris_T schreef:Dat was ook de eerste gedachte die bij mij opkwam, wat als het nu een beetje (erg) vochtig weer is en het ding gaat krom trekken
Welke fabriekant zou nu niet zeggen dat zijn membramen de beste zijn .Chris_T schreef:Ik moest trouwens wel even grinniken om wat er over de driver op de webshop beschreven staat ^^ :Vrij vertaald: "Natuurlijk geluid kan ook alleen maar door natuurlijke materialen weergegeven worden. Zoals een zijdendome dat in het hoog vervormingsvrij en harmonisch kan, is een membraan gemaakt van hout hier ook het meest geschikt voor"Natürlicher Sound kann auch nur von natürlichen Materialien wiedergegeben werden. So wie eine Seidenkalotte dieses im Hochtonbereich verzerrungsfrei und harmonisch kann ist die Membran aus Holz hierzu ebenfalls bestens geeignet

Heb je daar een bron van? Ik dacht namelijk altijd dat de elementaire vezels niet veel langer waren dan enkele centimeters...]eep schreef:Maar tegen hout kun je gewoon niet op, die vezels zijn namelijk niet verbroken

Dat zeg ik, mijn eigen onderzoek. Papier is altijd zwakker omdat de vezels van het hout vermalen zijn. Dat is altijd korter dan niet vermalen. Daarbij gaat het bij papier bijna altijd om vuren. Andere houtsoorten zijn nog dichter en sterker. Al hoeft dat niet perse een voordeel te zijn als het gaat om sterkte/gewicht.Boppo84 schreef:Heb je daar een bron van? Ik dacht namelijk altijd dat de elementaire vezels niet veel langer waren dan enkele centimeters...]eep schreef:Maar tegen hout kun je gewoon niet op, die vezels zijn namelijk niet verbroken
Van de 17 valt wel mee , de impedantie kurve maakt een flink sprongetje die je gelukkig in de frequentie kurve , waterval en vervorming niet noemens waardig terug meer vindt.wouter schreef:Impendantieverloop van 15 en 17 cm laat wel wat probleempjes zien.