NINsound stelt ook al niks voor ;)

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
NINsound

NINsound stelt ook al niks voor ;)

Bericht door NINsound »

Ok, ik zal me ook even netjes voorstellen.

Nick: NINsound
Naam: Peter

Ik heb in het verleden mijn huidige boxen gebouwd. Dat was/is een bestaand ontwerp van Visaton alleen heb ik het filter, samen met een vriend, aangepast en andere/betere hoog en midden genomen (en dus op elkaar aangepast). Aangezien ik niet vaak mijn luidsprekers vervang zijn ze er nog steeds, klinken ze nog erg goed (al heb ik soms het idee dat het hoog/midden niet meer is wat het ooit was), maar door mijn vriendin ga ik ze nu toch weer eens vervangen. Gelukkig zijn ze voor haar, met 122cm, niet te groot en dat is dan ook niet de reden maar het is de huidige kleur (mat zwart) "ze steken bij de rest zo af" :D

Van een gesprek over het veranderen van de kleur is het een gesprek geworden over het maken van een nieuwe set. Aangezien mijn goede ervaringen met Visaton is de kans groot dat ik weer die kant op wil gaan. De kans is groot dat het de VOX 253 MTI (of iets/type in de richting) gaat worden. Ik was naar tips over bouwen, afwerking, enz aan het zoeken en zo kwamen wij (mijn vriendin heeft ook zitten googlen en lezen) op dit forum.

Misschien word ik hier wel op een beter/ander ontwerp/merk gewezen maar ik ben nog niet begonnen en ik gedraag me nu even als een spons (voor goede informatie). Eerst wat (af)klussen in het huis (tegelvloer ligt er grotendeels in en er komt een nieuwe keuken aan) en daarna ga ik langzamerhand aan het audio projectje beginnen. Ondertussen bouw ik "het ontwerp" wel in Googles SketchUp om gelijk het ontwerp aan mijn gekozen dikte aan te passen aangezien visaton vaak van 19mm uit ga en ik 22mm wil gaan gebruiken.

Dit was het even voor nu, misschien later meer en als ik ga bouwen zal ik het projectje, met genoeg foto's, hier ook wel posten ;)
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: NINsound stelt ook al niks voor ;)

Bericht door Henkjan »

welkom Peter!

btw: NIN geeft dat een hint richting je muzieksmaak?
NINsound

Re: NINsound stelt ook al niks voor ;)

Bericht door NINsound »

Je bedoeld dus waarschijnlijk "Nine Inch Nails"... maar nee, al hou ik wel/ook ("ook" als in: "ook van andere muziek soorten") van het hardere werk ;) Zelf heb ik er geen cd's van maar ik ken hun muziek wel... hmmm, hoezo heb ik eigenlijk geen cd's van ze :P

Deze "NIN" komt deels vanaf mijn nickname van de games die ik nog wel eens online speel (de rest is "jak") maar aangezien er dingen zijn die niets met games te maken hebben maak ik soms een variant op. Ik ben misschien een oudere gamer (loop een flinke tijd mee) maar die "jonkies" moeten niet denken dat ze van "die "oudjes", mogelijk in de leeftijd van hun pa, zomaar winnen ;)
Plaats reactie