Clip Protection

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
explosion13

Clip Protection

Bericht door explosion13 »

Heeft iemand een schema hoe je zelf een clip protection kunt maken. of kun die ook los in de winkel kopen?
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Ehm, clip protection voor je speakers of voor je versterker? Want voor je speakers begrijp ik het, maar eigenlijk functioneert je amp dus niet goed als deze clipt. Misschien kan je even precies duidelijk maken wat het probleem is. :?:
explosion13

Clip Protection voor speakers

ik heb thuis nog een paar eind versterkers liggen van het merk Sherwood S-6040 (oftewel Inkel md2200) en deze wil ik gaan verhuren voor op feesten en met carnaval maar nu zou het leuk zijn als ik dan kon zien wanneer ik de speakers aan het oversturen ben.
Laatst gewijzigd door explosion13 op do 01 dec 2005, 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.
jantje-secuur

Bericht door jantje-secuur »

explosion13

Bestaat er ook zo'n schakeling die automatisch meet wat de speakers kunnen verdragen want als ik dit zelf moet gaan testen of uitproberen zal ik ze wel al opblazen.
JuuL

Bericht door JuuL »

Je speakers zelf clippen niet, je versterker die clipt. Je kan met een scope wel meten wanneer de versterker clipt.

Verder kan je uit de specs van je speakers wel opmaken wat ze ongeveer aankunnen.
Fuzzbass
Contacteer:

Bericht door Fuzzbass »

explosion13 schreef:
Bestaat er ook zo'n schakeling die automatisch meet wat de speakers kunnen verdragen want als ik dit zelf moet gaan testen of uitproberen zal ik ze wel al opblazen.
Het vermogen van een speaker kun je niet meten zonder de speaker te vernielen. Je wil namelijk weten wanneer een speaker kapot gaat. Om dat punt te bepalen moet de speaker dus de geest geven.
explosion13

De speakers zijn 220Watt RMS maar van de versterker weet ik helemaal niets, alleen dat hij 600Watt max is (het is een Sherwood S6040 oftewel een Inkel MD2200) er zijn hiervan nergens specificaties te vinden.
Digidoo
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Contacteer:

Bericht door Digidoo »

Volgens mij heb je dus het schema nodig wat Interficior voorstelde. Dan gaan er lampjes branden als er herrie uitkomt. Succes ;)
Plaats reactie