Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Impulse
Berichten: 224
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 21:00
Locatie: Horst a.d. Maas

Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door Impulse »

Ik zit al een aantal weken op dit forum rond te struinen en merk dat ik eigenlijk niks weet van elektronica.
Ondanks dat vind ik het fascinerend dat er zoveel kennis op dit forum rondwaart. Afbeelding
Gebruikersavatar
Mphus
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 08 mar 2009, 15:39
Locatie: Nijmegen

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door Mphus »

Persoonlijk deel ik je conclusie (heb er ook geen kaas van gegeten)! [-o<
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door TubeHead »

Heb een MBO elektronica opleiding gevolgt en dat is natuurlijk een voordeel in deze hobby.
Maar zit hier nu twee jaar op het forum. Toen ik me registreerde wist ik ( behalve de werking van een transistor ) ook eigenlijk helemaal niks van het Audio gebeuren.

En in de twee jaar mag ik wel van me eigen zeggen dat ik heeeel veel geleerd heb dankzij de members van dit forum. :rock:
Gebruikersavatar
Impulse
Berichten: 224
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 21:00
Locatie: Horst a.d. Maas

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door Impulse »

Ik heb slechts een jaartje MTS-elektro gehad en moest vanwege gezondheidsredenen afhaken. :(
Maar ik zal de diverse onderwerpen hier blijven volgen en hopelijk hier en daar een graantje oppikken.
Gebruikersavatar
TubeHead
Berichten: 1949
Lid geworden op: ma 16 feb 2009, 23:00
Locatie: Arnhem

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door TubeHead »

Nahja het ligt er natuurlijk ook aan waar je je eigen graag in wilt verdiepen he :)

Van het ontwerpen van een speaker heb ik nog vrij weinig kaas van gegeten.
Gebruikersavatar
AatV
Berichten: 3806
Lid geworden op: wo 21 feb 2007, 18:33
Locatie: Delft

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door AatV »

Ach, je bevindt je in goed gezelschap...
Einstein moet eens gezegd hebben : Hoe meer ik leer, hoe meer ik weet, dat ik eigenlijk niets weet.

groet,
Aat
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door Pjotr »

Daarmee gaf hij geen excuus om 24 uur per dag in je bed te blijven liggen :mrgreen:
Gebruikersavatar
sietse
Berichten: 4993
Lid geworden op: do 07 okt 2004, 16:03
Locatie: Dokkum

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door sietse »

Tja, die Einstein, het gezegde is,

hoe meer ik leer, hoe meer ik weet,
maar hoe meer ik weet, hoe meer ik vergeet.

Ben et wel met hem eens.... :D
Laatst gewijzigd door sietse op zo 12 jun 2011, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
EppeRRR
Berichten: 669
Lid geworden op: di 08 dec 2009, 22:57
Locatie: Hoogeveen

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door EppeRRR »

Ik zit hier nu ook al een tijdje op het forum, heb hiervoor zo'n jaartje of 5 op het Showyoursound.nl forum gezeten wat voor 99% over caraudio ging. Van caraudio weet ik nu nog steeds best veel (heb alleen nooit het geduld gehad om winisd te snappen), maar die info is nog niet eens basiskennis te noemen met wat hier wordt gedeeld :D

Van elektronica weet ik persoonlijk ook niet veel, ben momenteel wel bezig met een buizenversterker om het een beetje te leren, maar persoonlijk ben ik meer van het behuizingen maken (materiaal ligt hier al voor een 13cm 2weg systeem :D).
Versterker komt 1 dezer dagen ook weer aan bod :D

Maar heb het al wel een aantal malen gezegd hier, en of het nu elektronica/speakerkast ontwerp of zolder verbouwen naar luisterruimte, hulp is hier in overvloed en dat maakt het forum prettig :D (Showyoursound.nl toendertijd ook wel, kom er nu alleen nooit meer).
Ik vrees dat ik hier nog wel een tijdje zal moeten blijven rondhangen om alles te begrijpen :D
Gebruikersavatar
Impulse
Berichten: 224
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 21:00
Locatie: Horst a.d. Maas

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door Impulse »

Zo ben ik ooit begonnen aan een zelfbouwversterker van Velleman met eindtrappen van 60 Watt.
Ik had vier eindtrappen gekocht en het was de bedoeling om een brugschakeling te maken van 120 Watt.
Daarbij had ik nog verschillende zelfbouwvoorsterkers van hetzelfde merk gekocht, maar ik kreeg het niet aan de praat.
Ik heb toen uiteindelijk zo'n voorversterkermodule gekocht maar ook dat was weggegooid geld.
Niet omdat het rommel is, maar omdat ik er gewoon te weinig verstand van had.
Ik weet niet meer hoe vaak ik te vergeefs nieuwe Darlingtons heb gekocht.
Maar zo gaat het zo vaak.
Je bent nog jong en je vindt het spannend om zoiets in elkaar te knutselen.
De zelfbouwpakketten zien er ook nog eens eenvoudig uit dus je denkt dat je het zo in elkaar hebt gezet.
Maar o wee, als je een foutje maakt en er iets kapot gaat.
Probeer dan maar eens uit te zoeken waar de fout zit.
Pas dan begint de ellende en kom je er achter dat je misschien te overmoedig was en er eigenlijk veel te weinig kaas van hebt gegeten.
Althans, zo was het in mijn geval.
Ik vind het wel ontzettend jammer, want het had een mooi apparaat kunnen worden.
Al met al heeft het een hoop geld gekost en ik ben daarom sinds die tijd huiverig geworden om op het gebied van elektronica iets in elkaar te knutselen.

p.s.: Het hele apparaat is in elkaar gezet, dus als iemand zich geroepen voelt om het aan de praat te krijgen, heel graag.
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door ray5150 »

Troost je, je bent niet de enigste bij wie zoiets weleens gebeurt is.... :mrgreen:
Impulse schreef:
p.s.: Het hele apparaat is in elkaar gezet, dus als iemand zich geroepen voelt om het aan de praat te krijgen, heel graag.

:foto:
Gebruikersavatar
Impulse
Berichten: 224
Lid geworden op: do 25 feb 2010, 21:00
Locatie: Horst a.d. Maas

Re: Conclusie: eigenlijk weet ik niks

Bericht door Impulse »

Mijn reactie wat betreft de zelfbouwversterker was een voorbeeld, de oproep een zijdelingse opmerking.
In die zin denk ik dat foto's niet in dit topic horen.
M.b.t. de versterker heb ik daarom een nieuw topic aangemaakt.
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”