Mr.T zegt hallo.

Nieuw hier? Dan lezen we hier graag wie, wat, waar, waarom, etc.

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
TranceTrouble
Contacteer:

Mr.T zegt hallo.

Bericht door TranceTrouble »

Hallo Heren,

Al enige dagen loop ik nu jullie forum af en nu vond ik het maar eens tijd worden om mezelf voor te stellen.

Allereerst mijn naam is Peter, ik kom uit het "nu zonnige" stadje Rijssen in Overijssel. Ik ben nu 19 jaar jong maar sinds de jongere jaren heb ik altijd al een zwak gehad voor audio HIFI. Mijn vader zit zelf ook in de TV, Video en Audio reparatie wereld en van jongsafaan bij reparaties mee gekeken en hier en daar geholpen. Sinds een kameraad me recentelijk op dit forum wees begint het allemaal te kriebelen om eindelijk eens een eigen setje te bouwen. Ik ben nu 3de jaars Elektro student aan de Saxion Hogeschool te Enschede, en sinds deze week zijn er lessen begonnen over DSP wat me weer wakker schudde voor een audio project.

Ik ben een groots van het muziek genre, elektro en Trance, vandaar ook de nickname van mij. :roll:
Echter geniet ik ook van een lekker nummer van Ilse de Lange, U2, Natasha Bedingfield, Dido om er zo maar een paar te noemen ;)

Mijn vader heeft een jaar of 10 terug een zelfbouw set in mekaar gezet van Visaton, als ik het goed heb is het de ALTO II. Deze 2 staan samen met 1x center speaker(Sony SS-CN290) en 2x surroundspeakertje(Sony SS-SR290) achter een Sony 5.1 Reciever (STR-DE345) dit setje voorziet nu onze woonkamer tijdens een film of een goed spel op de ps3 van wat surround. Echter omdat deze set niet over optical in of de nieuwere hdmi poorten beschikt en ik niet helemaal tevreden ben met het huidige surround, wil ik toch eens gaan kijken naar een vervanger om de surround beter tot zijn werking te laten komen.

Ook begint het te kriebelen om een set van monitor speakers te maken voor het gebruik achter de computer. Nu heb ik daar een Logitech(z2300) set staan maar ik mis een beetje de midden tonen, op het moment ben ik ook nog eens in het gemis van een leuk project vandaar nog meer reden om aan de slag te gaan.
Ik heb verder nog geen id of ik een set na ga bouwen of zelf een kast ga ontwerpen voor de monitor speakers, misschien kunnen jullie me van wat tips voorzien? ik kwam al een paar topics tegen hier in het forum die ik nog nader ga doorpluizen ;)

in ieder geval bedankt :)
Mr. T
Zweitse

Re: Mr.T zegt hallo.

Bericht door Zweitse »

Welkom Peter op dit forum, en succes met het bouwen van hopelijk vele mooie projecten.
maartenh

Re: Mr.T zegt hallo.

Bericht door maartenh »

Welkom hier!
Leuk om te zien dat je ook zo enthousiast bent.
Ik heb gemerkt dat je op dit forum heel veel informatie kunt vinden dus ga eens lekker zoeken. Verdiep jezelf in de verschillende kast types en opties voor je 5.1 en monitor setje. gewoon veel lezen en niet bang zijn om gerichte dingen te vragen. (gebruik eerst de zoekoptie uiteraard) Er zijn genoeg mensen hier met een schat van kennis in huis die niet te beroerd zijn om te helpen.
Veel succes met al je projecten!
Plaats reactie