Moge aan allen.
Ik ben Lesley en kwam dit forum tegen toen ik een dac zocht.
Ik zocht een goedkope en kwam steeds maar modellen van een paar duizend euro tegen. Ik kwam op het idee om het zelf te doen maar nu ik hier een beetje rondstruin ben ik er niet zo zeker over.
Een ander ding dat ik zocht was een heel platte versterker of gewoon een klein formaat, voor naast de pc. Mocht iemand hier tips hebben of standaard bouwschema's of bouwpakketten weten tegen een niet al te hoge prijs, laat maar weten.
Het grootste wat ik ooit heb gepresteerd op audio gebied is het in elkaar schroeven van een mp3 cdspeler. Geen of weinig solderen en meer gehannes met een realtime os, maar goed is alweer wat jaren terug. Ik heb in een nog verder grijs verleden ooit lukraak een subwoofer gebouwd. Een of andere kant en klaar versterker en een conus uit een box gesloopt. Wonderwaar deed het ding het ook maar ik ben hem al lang kwijt. Niet dat ik er ook maar iets aan had gerekend, gewoon een doos van MDF.
Ik weet zat over pc's maar des te meer ik hier rondsnuffel des te meer het duidelijk word dat ff een pcb met versterker solderen andere koek is.
Lesley
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
Re: Lesley
Ha die Lesley, welkom hier.
voor versterkertjes voor bij de PC moet je eens kijken voor een zgn chip amp, ook wel klasse-T genoemd. bv mijn "grapje" de Herman Karton
voor versterkertjes voor bij de PC moet je eens kijken voor een zgn chip amp, ook wel klasse-T genoemd. bv mijn "grapje" de Herman Karton