Pagina 1 van 1
Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: wo 02 mar 2011, 15:50
door Impulse
Lang geleden kocht ik bij Conrad vier luidsprekers.
Type: woofer AS 165W
Impedantie: 8 ohm
Bestnr: 353116
Het lijkt er op dat deze luidsprekers niet meer verkrijgbaar zijn en ik kan geen verdere gegevens vinden.
Wie kan mij aan de specificaties helpen?
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: do 03 mar 2011, 12:12
door nxs77
Google??
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: do 03 mar 2011, 14:37
door Impulse
Google levert niets op.
Vandaar ook dat ik de vraag hier heb voorgelegd.

Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: do 03 mar 2011, 17:48
door bartsegers
daar zul je niets van vinden meer.
Beste kans heb je om eens te snuffelen in het goedkope visaton gamma:
http://www.visaton.de/de/chassis_zubeho ... 170_8.html
Bv..
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: do 03 mar 2011, 21:34
door Impulse
Hartstikke bedankt Bart.
Het is hem dan wel niet, maar hij lijkt er verdraaid veel op.
De bouwhoogte is hetzelfde.
Van de Visaton woofer is de korfdiameter 5 mm groter en de magneetdiameter 10 mm groter.
Ik verwacht dan ook dan er geen cruciale verschillen tussen beide luidsprekers.
Voor de toepassing kan ik met deze specifaties denk ik wel uit de voeten.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 10:55
door bartsegers
beste optie?
ARTA meetkastje zelf bouwen, kan iedereen, weet ik zeker! (ik kan het ook)
Dan kun je zelf de TSP opmeten, en dat gaat echt beter dan je zou denken, geeft héél veel voldoening zon kastje.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 13:47
door Impulse
Je hebt veel vertrouwen in me Bart, want ik ben geen held in elektronica.
Misschien zeg ik nu iets geks, maar Arta zegt mij niets.
Ik heb lang niets meer aan luidsprekerbouw gedaan, dus misschien dat ik er daarom nog nooit van heb gehoord.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: vr 04 mar 2011, 21:31
door prepre
Dat zijn de speakers van TVM Acoustics , het vroegere Tesla
Google maar eens op ARN 5614 (4 ohm) of op ARN 5618 (8ohm)
Op de site van TVM staan ze met de gegevens erbij .
Hele leuke speakertjes die door heel veel merken zijn gebruikt.
Heb vroeger een paar Studio de Schop climaxen gehad daar zatten ze ook in
en in verschillende Hepta modellen uit de jaren 90en in nog veel meer speakers
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: za 05 mar 2011, 15:25
door Impulse
@ prepre,
Zo ziet de luidspreker er uit en lijkt voor het oog niet op de ARN 5618.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de specificaties totaal anders zijn.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: ma 07 mar 2011, 13:42
door markbakk
Nee, dat zijn geen ARN56's, die hebben een 'rubber' rolrand (heb vier van die Tesla's ruim een decennium in de hoedenplank gehad als lowbudget autosetje, ze zijn nog steeds heel...). Hoe oud zijn ze? Met die schuimrand zijn de meeste basluidsprekers na 10 à 15 jaar wel aan reparatie/vervanging toe.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: ma 07 mar 2011, 14:33
door Impulse
De luidsprekers zjn zeker 10 jaar oud maar verkeren in nieuwstaat.
Ze zijn ook maar heel kort gebruikt en daarna donker en droog opgeborgen.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: za 12 mar 2011, 10:22
door prepre
MMM merkwaardig!
Heb er ooit eens een paartje van gekocht bij Conrad .
De speakers waren echt ARN look a likes .
De speakers heb ik ondertussen niet meer maar de doosjes nog wel en daar staat toch echt AS165W op.
Blijkt dat Conrad verschillende speakers verkoopt onder het zelfde typenr, mmm heel vreemd.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 9:43
door bartsegers
even heel wat anders, wat wil je ermee gaan doen?
Wellicht wil je iets waarvan zeker vooraf kunnen zeggen dat wel/niet mogelijk is.
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 13:44
door Impulse
Ik heb twee transmissionline subkasten en vier satellieten.
Twee van de schuimophangingen van de luidsprekers in de subs zijn door mijn kat opengereten.
Alle vier de luidsprekers ga ik vervangen door de Visaton WHC30X.
Of dit een goede keuze is moet ik maar afwachten, maar slechter dan kapotte luidsprekers zal het niet zijn.
In ieder van de vier satellieten zitten twee luidsprekers: de laag-mid luidspreker Visaton B20 en een piëzo voor het hoog.
Bij twee van de satellieten schraapt de spreekspoel van de B20.
Alle vier wil ik vervangen door de AS 165W.
Dat houdt dan tevens in dat ik nieuwe kastjes moet maken.
De scheidingsfrequentie tussen de subs en sats blijft op 250 Hz liggen.
Omdat ik de satellieten ook als stand alone wil kunnen gebruiken is het filter in de subs gemonteerd.
Daarom heb ik, om het filter niet te ingewikkeld te maken, gekozen voor piëzo's in de sats.
Qua vormgeving van de sats denk ik aan de voorbeelden zoals in de tekening.
Qua uitvoering twijfel ik nog: hoorns, basreflex of TL.
Maar aangezien dat onderwerp niet in dit topic thuishoort, zal ik daar in een ander topic uitvoeriger op ingaan.
Toevoeging:
Uitvoering satellieten
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 14:54
door bartsegers
oke duuidelijk.
wel erg jammer dat je peizzos gebruikt voor het hoog, vind je dat aangenaam?
als je de sattelieten NIET stand alone gaat gebruiken maakt het niet héél veel uit (voor de diepgang)
welk volume je gaat gebruiken. ( en dus de TSP)
of de whc30 gaat werken in een TL kunnen anderen je hier wel vertellen. (als je de specs hebt van de TL)
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: ma 14 mar 2011, 15:55
door Impulse
Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom piëzo's niet zo'n goede reputatie hebben.
Er zijn namelijk ook veel voordelen.
Geen complexe filter, ver doorreikend frequentiebereik, hoog rendement, geringe bewegende massa, hoog belastbaar (met name wanneer meerdere piëzo's worden samengeschakeld) en niet te vergeten goedkoop.
Velen beweren dat ze schel klinken.
Ik heb eerder de indruk dat dit is te wijten aan het hoge rendement.
Dit is echter eenvoudig te reduceren.
Wellicht zijn er meerdere redenen om niet te kiezen voor piëzo's, maar ik zou niet weten welke.
Uitvoering satellieten
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: do 05 sep 2024, 14:19
door Pierre Sland
Ik zie dit topic van 2011…. Ik heb hier 8 setjes gebouwd staan als koormonitorspeakers, met de AS 165W
Van 2 zijn de tweeters defect
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: do 05 sep 2024, 14:20
door Pierre Sland
Ik zie dit topic van 2011…. Ik heb hier 8 setjes gebouwd staan als koormonitorspeakers, met de AS 165W
Van 2 zijn de tweeters defect
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: zo 08 sep 2024, 23:52
door wouter
Vervelend. Heb je daar ook een vraag over?
Re: Specificaties gezocht AS 165W
Geplaatst: ma 09 sep 2024, 12:55
door Marp
Hij zal wel bedoelen dat hij nu 2 datasheets over heeft, voor wie er nog naar op zoek is. Nog mooier en handiger is als hij de specs of een scan ervan hier in een bericht zou willen plaatsen. Impulse lijkt inmiddels vele luidsprekers verder te zijn, maar uiteraard helpt het ook anderen wiens zoektocht naar deze woofers ze geheid hier doet uitkomen.
Overigens van harte welkom op ons leuke, hulpvaardige forum Pierre!
