Reckhorn A-1000
Moderator: Beheerdersteam
Reckhorn A-1000
Ik weet dat het hier geen zelfbouw betreft maar, ik ben opzoek naar een goede versterker voor mijn 18inch subwoofer. De reckhorn lijkt mij qua prijs een buitenkansje. Of zie ik het hier iets over het hoofd?
Re: Reckhorn A-1000
Dit draadje was me een tijdje geleden opgevallen en nu zie ik dat er nog niet in gereageerd is...
Dit lijkt me anders wel interessant, aangezien deze A-1000 goedkoper is dan de ondertussen bijna beroemde A-403, maar toch meer vermogen levert!
De voornaamste verschillen die ik ondertussen gevonden heb:
- De A-1000 lijkt een pure mono-eindbak te zijn zonder enige vorm van "processing" aan boord op een low-pass filter na en heeft tevens ook maar 1 enkele mono-RCA ingang-aansluiting
- De zowel duurdere als minder krachtige A-403 heeft allerlei vormen van "processing" aan boord voor zowel de sub als de "satellieten" en heeft 2 paar stereo-RCA aansluitingen, 1 paar als ingang, 1 paar om door te lussen naar de stereo-versterker die de "satellieten" aanstuurt.
- De "Reckhorn S-1" (maar ook bijvoorbeeld een miniDSP met 2.1-plugin) kan gecombineerd worden met de A-1000 om zo tegelijk het extra vermogen van de A-1000 als de "processing" van de A-403 (of méér in het geval van de MiniDSP) te bekomen.
Persoonlijk vind ik de mono-ingang van de A-1000 het grootste nadeel:
Als je de Reckhorn versterker puur als uitbreiding van een bestaand systeem gebruikt, loont het al eens de moeite om in totaal iets meer uit te geven voor de A-1000 + miniDSP + voeding voor deze laatste, tegenover een A-403 gezien het extra vermogen.
Als je echter een Reckhorn versterker wilt opnemen in een totaalconcept waarbij je reeds 2 miniDSP's gebruikt om een volactief 3- of 4-weg systeem te creëren (waar dus alle nodige processing voor zowel speakers als sub reeds in zit), lijkt het me wel een beetje gek om nog een extra MiniDSP of S-1 te gaan aanschaffen, puur om het linker en rechter sub-signaal te kunnen samenvoegen naar 1 mono-signaal!
Tenzij hier andere, goedkopere oplossingen voor bestaan, vind ik dit toch een behoorlijke afknapper, ook al gaat het maar om een fractie van de totaalprijs van het project...
Isabelle
Dit lijkt me anders wel interessant, aangezien deze A-1000 goedkoper is dan de ondertussen bijna beroemde A-403, maar toch meer vermogen levert!
De voornaamste verschillen die ik ondertussen gevonden heb:
- De A-1000 lijkt een pure mono-eindbak te zijn zonder enige vorm van "processing" aan boord op een low-pass filter na en heeft tevens ook maar 1 enkele mono-RCA ingang-aansluiting
- De zowel duurdere als minder krachtige A-403 heeft allerlei vormen van "processing" aan boord voor zowel de sub als de "satellieten" en heeft 2 paar stereo-RCA aansluitingen, 1 paar als ingang, 1 paar om door te lussen naar de stereo-versterker die de "satellieten" aanstuurt.
- De "Reckhorn S-1" (maar ook bijvoorbeeld een miniDSP met 2.1-plugin) kan gecombineerd worden met de A-1000 om zo tegelijk het extra vermogen van de A-1000 als de "processing" van de A-403 (of méér in het geval van de MiniDSP) te bekomen.
Persoonlijk vind ik de mono-ingang van de A-1000 het grootste nadeel:
Als je de Reckhorn versterker puur als uitbreiding van een bestaand systeem gebruikt, loont het al eens de moeite om in totaal iets meer uit te geven voor de A-1000 + miniDSP + voeding voor deze laatste, tegenover een A-403 gezien het extra vermogen.
Als je echter een Reckhorn versterker wilt opnemen in een totaalconcept waarbij je reeds 2 miniDSP's gebruikt om een volactief 3- of 4-weg systeem te creëren (waar dus alle nodige processing voor zowel speakers als sub reeds in zit), lijkt het me wel een beetje gek om nog een extra MiniDSP of S-1 te gaan aanschaffen, puur om het linker en rechter sub-signaal te kunnen samenvoegen naar 1 mono-signaal!
Tenzij hier andere, goedkopere oplossingen voor bestaan, vind ik dit toch een behoorlijke afknapper, ook al gaat het maar om een fractie van de totaalprijs van het project...
Isabelle
