Van de week heb ik mijn mooie Seas DXT tweeter om zeep geholpen (http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=11697). Er zit inmiddels een nieuwe in (dankzij de adequate actie van vrouwlief!).
Natuurlijk kon ik het niet laten de tweeter even open te maken en ik zag dat de dunne verbinding vlak bij de aansluiting door was:
Dit bood uiteraard de betere micro-ZBA kansen en direct de bout opgestookt en een stukje 'donor-draad' gepakt:
Vervolgens de donor-draad op professorische wijze vastgesoldeerd (wat een priegelwerk):
En de boel weer in elkaar gezet:
Hierna heb ik de tweeter direct op de versterker aangesloten en t volume heel zacht. EUREKA! er komt geluid uit...het lijkt wel of de tweeter wat kraakt dus mischien toch wat meer schade aan de spoel?
Heeft iemand ideeen, tips of dezelfde ervaringen? Lijkt me leuk om ze te lezen, liefst met foto's natuurlijk!!
Satefan
Het grote luidspreker reanimatie-topic
Moderator: Beheerdersteam
- b_force
- Ook commercieel actief
- Contacteer:
Re: Het grote luidspreker reanimatie-topic
Zoek even een topic van fluppie.
Impedantie meting is een van de snelle manieren om te controleren of tweeter nog goed is.
Daarnaast natuurlijk frequentie responsie en/of vervorming meting.
Impedantie meting is een van de snelle manieren om te controleren of tweeter nog goed is.
Daarnaast natuurlijk frequentie responsie en/of vervorming meting.