wie wat waar welke 5.1/6.1 pre amp

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

wie wat waar welke 5.1/6.1 pre amp

Bericht door ome subtilieco »

Zo als de naam al zegt zoek ik een 6.1 pre amp.

Ik heb 3 2kanaal verstekers en naar aan leiding van een topic op showyoursound ging mijn ht bloed weer een beetje warm worden.
en het vrouwtje vond het ook wel mooi 8)

dus ik zoek een 6.1 pre amp maar een buget is er nog niet echt. Maar 1500 euro en omstreken liefst onder de helft maar soms mag kwaliet wat koste.

ik heb geen idee wie deze allemaal maken dus alle info is welkom.

mvg

ome subtilieco
Laatst gewijzigd door ome subtilieco op ma 24 okt 2005, 18:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Hmmm.... Is een geintegreerde met pre out ook een optie?
Gebruikersavatar
Masuji
Berichten: 84
Lid geworden op: do 19 mei 2005, 10:35
Locatie: Ravels-Eel Belgium

Bericht door Masuji »

als je een goede DTS receiver neemt met pre outs ben je er toch ook ?

vb mijn Marantz SR4300 heeft ook voor elk kanaal (6.1) een pre out.

Afbeelding

En het scheelt je een hoop geld.

idee :?:
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Dat bedoel ik dus! :mrgreen:
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

ja daar dacht ik ook al aan
maar misschien kan het ook zonder de versteker

en 5.1 mag ook
Gebruikersavatar
Leeuwarden
Berichten: 12769
Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
Locatie: Nog niet gevonden

Bericht door Leeuwarden »

Heb toevallig net zo'n Duits audio blaadje gekocht en de goedkoopste pre die daar in de lijst staat is een NAD T163 voor 1300 euro.

Ik denk dat je met een geintegreerde veeeeeeel goedkoper bent en net zo goed zo niet beter...
Bart_M
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 1716
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 7:17
Locatie: Eindhoven

Bericht door Bart_M »

Ik zou eens rondkijken voor een goede tweedehandse. Voor 1500 Euro kan je een boel kanten op.
Gebruikersavatar
ome subtilieco
Berichten: 316
Lid geworden op: vr 10 dec 2004, 19:20
Locatie: poortugaal

Bericht door ome subtilieco »

Masuji schreef:
als je een goede DTS receiver neemt met pre outs ben je er toch ook ?

vb mijn Marantz SR4300 heeft ook voor elk kanaal (6.1) een pre out.

En het scheelt je een hoop geld.

idee :?:
ja ik denk dat het zoiets wordt want een bijhorende dvd speler kost ook geen fortuin.

en ik zal zeker tweede hands blijven kijken
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

Gebruikersavatar
asterduc
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr 12 aug 2005, 20:24
Locatie: Schilde, Antwerpen, B
Contacteer:

Bericht door asterduc »

Momenteel speel ik met een Rotel RSX-1056.
Dit is een geintegreerde voor-eindversterker.
Kan separaat als voorversterker gebruikt worden, maar ook in een willekeurige configuratie. Bvb Uitsluitend voorversterker voor de frontspeakers en de vijf ingebouwde eindkanalen voor de surround.
Eigenlijk is de RSX-1056 de 1068 preamp met 5 ingebouwde eindversterkers.

Die Rotel ben ik nu aan het vergelijken met een Audyn Pre-6.
De Audyn bevalt mij beter maar is ook ietsje duurder.

Beide toestellen zitten in jouw prijsklasse en kan ik volledig aanbevelen.
De Rotel wil ik eventueel verkopen om de Audyn aan te kopen.

Ed.
Plaats reactie