Pagina 1 van 1
Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 12 dec 2010, 8:58
door amanda
Na een tijdje niets komt er weer eens een project.
Streven is om het eind februari gereed te hebben
In eerste instantie zou het een budget systeem worden maar de driver die ik voor ogen had was het niet helemaal en daarna ook uitverkocht
De tweeter wordt de VIfa NE25VTS-04 1" Silk Dome Tweeter
De woofer de Vifa NE123W, 4" Woofer
De Vifa loopt in een behuizing van +- 4,5 liter tot zo'n 60Hz
De vorm een beetje hetzelfde idee als de Mix&Match (jammer genoeg zijn de kleinste PE behuizingen net iets te breed....)
~Afmetingen:
H x B x D
25 x 15 x 20 cm
http://www.lautsprechershop.de/pdf/vifa ... 23w_04.pdf
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 12 dec 2010, 10:30
door Arno
Worden het kastjes met ronde zijkanten?
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 12 dec 2010, 11:01
door Pjotr
4,5L - 5,5L noem ik niet echt PC speakers meer, gaat meer richting boekenplank speaker. En als je ze dan rond gaat maken worden ze helemaal fors.
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 12 dec 2010, 11:41
door amanda
Arno schreef:Worden het kastjes met ronde zijkanten?
Nee rechthoekig, makkelijker te maken en voor het volume komt dit beter uit.
Idee van de baffle is het zelfde als die van de corner subwoofers behorende bij de Mix&Match.
Zal straks een schets maken.
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 12 dec 2010, 11:44
door amanda
Pjotr schreef:4,5L - 5,5L noem ik niet echt PC speakers meer, gaat meer richting boekenplank speaker. En als je ze dan rond gaat maken worden ze helemaal fors.
Het is maar wat je gewend bent
Heb nu dit ding naast mijn monitor staan, is ook niet klein
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 12 dec 2010, 20:47
door amanda
Net even een kartonnen doosje gemaakt met de afmeting 35 hoog 15 breed en 20 diep
Dat is wel een mooi maatje zo naast mijn monitor, lijkt niet echt groot

Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: do 30 dec 2010, 23:05
door amanda
Om zelf wat te kunnen experimenteren heb ik nu 2 Hypex AS2.100 thuis liggen.
De drivers zijn ook binnen.
Tevens een aantal kleine br buisjes met inwendig een diameter van 2,4 cm, hiervan ga ik er 2 per kastje gebruiken.
Volgens winisd zou het systeempje zo'n ~93db moeten halen bij ~ 60hz, aangezien de speakers hooguit 1 meter van me af zullen staan lijkt me dit hard genoeg.
Van het weekend zal ik wat foto's posten van de onderdeeltjes.
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: do 30 dec 2010, 23:18
door Pjotr
amanda schreef:Om zelf wat te kunnen experimenteren heb ik nu 2 Hypex AS2.100 thuis liggen.
De drivers zijn ook binnen.
Twéé AS2.100 modules voor een setje PC speakers

Ga je een desktop PA bouwen of zo?

Ik vind eentje wel genoeg voor een paartje en dan passief filteren
Wel leuk twee min of meer dezelfde projectjes parallel. Al ga ik ze gesloten houden en max. 2L - 2,5L. Wordt nog een toer om die Hypex daar in te frummelen. Het zal voor mij wel februari worden voor ik weer er wat tijd er voor heb.
B.t.w. welke woeferts zijn het nu geworden?
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 11:24
door amanda
Het is de vifa 123 woofer geworden.....
2 AS2.100 modules is misschien een beetje overkill maar zo ben ik niet afhankelijk van een ander om een passief filter te ontwerpen. Nu alleen nog uitvogelen hoe ik van uit arta de meetfiles in kan voeren.
Straks de kastjes ophalen bij Arno, zien er weer super mooi uit!
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 11:39
door hannesie
Sodeju, dat is mooi afge(be)werkt!!!
Nouja, afwerking moet nog komen, maar de basis is duidelijk

Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 11:45
door Wowly
zucht....netjes......
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 12:10
door EppeRRR
Heel erg mooi

Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 13:23
door DragoSz
Het lijkt zo makkelijk zelf te doen terwijl dat echt niet zo is met zoveel gaten op een klein boxje.
Hij lijkt haast uit een massief blok gehaald.
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 09 jan 2011, 22:23
door teacher
amanda schreef:Het is de vifa 123 woofer geworden.....
2 AS2.100 modules is misschien een beetje overkill maar zo ben ik niet afhankelijk van een ander om een passief filter te ontwerpen. Nu alleen nog uitvogelen hoe ik van uit arta de meetfiles in kan voeren.
Straks de kastjes ophalen bij Arno, zien er weer super mooi uit!
Dat ziet er idd retestrak uit!
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: za 22 jan 2011, 9:45
door amanda
Net even een foto gemaakt, verf is nog vers dus drivers er niet in gedrukt..... baffle zit overigens nog niet vast.
Nog 1 keer schuren en dan aflakken, nu dekt het nog niet lekker.... ben vergeten om iets in te frezen voor het touchpanel, dit doe ik zodra de verf uitgehard is, volgend weekend denk ik.
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: za 22 jan 2011, 15:06
door EppeRRR
Dat is een creatieve kleurstelling
Ziet er op foto wel heel netjes uit, ben benieuwd naar de betere foto's
suc6
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: za 29 jan 2011, 22:01
door amanda
Eentje (kwakkwak) staat er nu te spelen. Gefilterd op 2500 hz verder nog niet gemeten maar klinkt nu al vrij goed
Morgen wat meten en foto's posten.
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 06 feb 2011, 20:45
door amanda
Afgelopen week een beetje aan het stoeien geweest met metingen en het filteren van de module.
Dit ging niet geheel feilloos maar nu lukt het prima.
Aangezien de modules zo lek zijn als een mandje zijn ze nog niet definitief gefilterd. Eerst eens kijken wat mogelijk is om de "gaten" te dichten van de module.
Re: Mini M&M (pc-speaker)
Geplaatst: zo 06 feb 2011, 22:27
door hannesie
Is het niet mogelijk er aan de binnenzijde een soort plastic doos te maken van blokker of zo, een beetje vervormen en dan kit of lijm.
TIS maar een idee
