Recone 2226H
Moderator: Beheerdersteam
Recone 2226H
Beste mensen, ik heb 2 glijbanen maar nu is me 1 JBL2226H gaan aanlopen (30 minuten na aankoop)
(Mischien omdat ik low cut op 25hz heb?)
Ik ben op zoek naar een recone set maar kan binnen nederland weinig vinden (of belachelijk duur €200+), kan iemand van jullie mij helpen?
Ik ben best handig en denk dat ik met een beetje geduld zelf wel een drop in setje erin kan plakken.
Of kan ik beter een RCF L15P540 aanschaffen, heb gehoord dat deze ook goed presteerd in glijbanen. (Kostprijs 188,-)
Alvast bedankt voor de hulp!
(Mischien omdat ik low cut op 25hz heb?)
Ik ben op zoek naar een recone set maar kan binnen nederland weinig vinden (of belachelijk duur €200+), kan iemand van jullie mij helpen?
Ik ben best handig en denk dat ik met een beetje geduld zelf wel een drop in setje erin kan plakken.
Of kan ik beter een RCF L15P540 aanschaffen, heb gehoord dat deze ook goed presteerd in glijbanen. (Kostprijs 188,-)
Alvast bedankt voor de hulp!
Re: Recone 2226H
Misschien dat je eens bij goodhifi.nl kunt informeren
Heb je al getest of het aanlopen verwijnt of erger wordt als je met je vinger de spider op een specifieke plaats indrukt?
Je kunt dan namelijk proberen iets te maken dat de spider continue op die specifieke plaats indrukt (heb ik al eens bij een driver gedaan en die werkt nu nog steeds prima)
Heb je al getest of het aanlopen verwijnt of erger wordt als je met je vinger de spider op een specifieke plaats indrukt?
Je kunt dan namelijk proberen iets te maken dat de spider continue op die specifieke plaats indrukt (heb ik al eens bij een driver gedaan en die werkt nu nog steeds prima)
Zoals op het New-line forum je al aangeraden wordt zou ik gaan voor de 2226h speaker te reconen of een vervanger aanschaffen. Als je even op marktplaats zoekt kom je er daar zelfs al tegen.
Succesn
Succesn
Loopt hij nog aan als je hem een halve slag draait (ondersteboven zet)?RickU09 schreef:Beste mensen, ik heb 2 glijbanen maar nu is me 1 JBL2226H gaan aanlopen (30 minuten na aankoop)
Dan zou je de woofer kunnen draaien. Dat is een tijdelijke maatregel, maar of reconen de oplossing is als je met een uitgezakte spider zit is ook maar de vraag.
Laatst gewijzigd door richard op wo 24 nov 2010, 0:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Als ik hem recone dan komt er een complete drop in set in. (surround, spider, edge wound aluminum voice coil, dust cap, gaskets, lead wires)
Ik heb op deze site gevonden maar dit is amerikaans, is dit te doen?
http://www.soundspeakerrepair.com/speak ... p-in+Kits/
En over het indrukken op speciefieke plaats, ja als ik de speaker een beetje scheef indruk hoor ik hem niet aanlopen, en op de kop houden helpt ook.
En over uitgezakte spider, als de speaker naar boven wijst dan zakt hij inderdaad al een beetje in, beide speakers hebben hier last van.
Dan kan ik mischien beter 2 van die sets meteen bestellen mocht de andere het ook begeven.
De volgende keer dat ik 2de hands iets koop mogen ze de drivers eruit schroeven voor controle!!

Ik heb op deze site gevonden maar dit is amerikaans, is dit te doen?
En over het indrukken op speciefieke plaats, ja als ik de speaker een beetje scheef indruk hoor ik hem niet aanlopen, en op de kop houden helpt ook.
En over uitgezakte spider, als de speaker naar boven wijst dan zakt hij inderdaad al een beetje in, beide speakers hebben hier last van.
Dan kan ik mischien beter 2 van die sets meteen bestellen mocht de andere het ook begeven.
De volgende keer dat ik 2de hands iets koop mogen ze de drivers eruit schroeven voor controle!!
HoiIk heb op deze site gevonden maar dit is amerikaans, is dit te doen?
Zou ik eerst even oefenen met centreren op de defecte driver , stofkap erafhalen en voorzichtig de rolrand loshalen/losweken
met 4 klemmende stukjes papier/karton van de juiste dikte , de spreekspoel vastzetten en daarna de rolrand weer vastlijmen.
(rolrand eventueel klemmen met wasknijpers) . Dan zal ie niet meer aan mogen lopen , of de spreekspoel is echt te heet geweest en er zitten draden los.
Gr Sander
Dat is vrij normaal, maar wat ik bedoel is dat je de luidsprekers loshaalt, een halve slag draait en weer vastzet. Dus de onderkant komt boven. De spider is waarschijnlijk a-symmetrisch uitgezakt, waardoor de spreekspoel tegen de poolplaat schuurt. Draai je hem een halve slag dan komt de spreekspoel weer vrij te hangen en kan je er voorlopig weer tegen.RickU09 schreef:En over uitgezakte spider, als de speaker naar boven wijst dan zakt hij inderdaad al een beetje in, beide speakers hebben hier last van.
- bartsegers
Eerst en vooral, gooi die low-cut omhoog!
25Hz uit een glijbaantje is echt niet lekker. (maakt verder niet uit welke unit je erin legt)
Zet hem gerust op 40-45 Hz. je zult merken dat je niets mist in je sound.
(en je spaart een BAK vermogen wat je voor controlle inruilt)
Als je gaat reconen, de lijm kun je vaak losweken met nagellak remover (alcohol basis)
Succes
25Hz uit een glijbaantje is echt niet lekker. (maakt verder niet uit welke unit je erin legt)
Zet hem gerust op 40-45 Hz. je zult merken dat je niets mist in je sound.
(en je spaart een BAK vermogen wat je voor controlle inruilt)
Als je gaat reconen, de lijm kun je vaak losweken met nagellak remover (alcohol basis)
Succes
Nagellak-remover is toch aceton?bartsegers schreef:, de lijm kun je vaak losweken met nagellak remover (alcohol basis)
Is het inderdaad niet een te grote uitslag die woofer maakt? Ik ken het glijbaan principe niet, maar als het een hoorn is dan werken deze toch eigenlijk alleen goed tot een bepaalde frequentie? Ik denk dat Bart een goed punt heeft met het verhogen van de high pass naar 40-45Hz.
Beste mensen bedankt voor alle hulp, ik heb de stofkap eraf gehaald en papiertjes aan de binnekant langs de voicecoil gedaan en een paar keer van warm naar koud gebracht de luidspreker(eventuele hulp werken materiaal). Dat +-2 dagen. Daarna speaker op de kop gemonteerd. Maar bij hogere volumes is er nog steeds sprake van aanlopen. Voor tijdens de carnaval op een wagen niet storend, daarna zal er toch gereconed moeten worden.
Dan heb ik nog steeds 3 keuzes.
1. Zelf doen , drop in setje vanuit vs kost me 125,-
2. Laten doen recone set in de buurt bij muziekwinkel 205,-
3. Laten doen audioverhuurbedrijf kost me 280,-
Zelf twijfel ik tussen 1 en 2
En even ter aanvulling, ik heb de versterker nu op paralell geschakeld. De crossover op 3 weg.
Cross 1 = 50hz Cross 2=130?? dacht ik.
Maar nu is het probleem, alleen van het linkerkanaal heb ik nu signaal over de amps.
(Ik ga geen dure A&H op de wagen leggen die wel een mono output heeft)
Dan heb ik nog steeds 3 keuzes.
1. Zelf doen , drop in setje vanuit vs kost me 125,-
2. Laten doen recone set in de buurt bij muziekwinkel 205,-
3. Laten doen audioverhuurbedrijf kost me 280,-
Zelf twijfel ik tussen 1 en 2
En even ter aanvulling, ik heb de versterker nu op paralell geschakeld. De crossover op 3 weg.
Cross 1 = 50hz Cross 2=130?? dacht ik.
Maar nu is het probleem, alleen van het linkerkanaal heb ik nu signaal over de amps.
(Ik ga geen dure A&H op de wagen leggen die wel een mono output heeft)
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Contacteer:
veel is tegenwoordig niet meer op aceton basis. stinkt nog wel net zo hardrichard schreef:Nagellak-remover is toch aceton?bartsegers schreef:, de lijm kun je vaak losweken met nagellak remover (alcohol basis)