Pagina 1 van 1
Kabelkous
Geplaatst: wo 29 sep 2004, 23:50
door Edo
Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?
Edo
Re: Kabelkous
Geplaatst: do 30 sep 2004, 3:07
door telefunken
Edo schreef:Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?
Edo
speaker & co
van dil /display rotterdam-zuid ,ze verkopen 3 verschillende diameters en de lengte is per meter.
Geplaatst: do 30 sep 2004, 7:51
door Roeland
Hey Edo,
Supra verkoopt ook kabelkous, aan 3€ de meter of zo en ook in verschillende dieameters. Je zou deze dus bij elke supradealer moeten kunnen bestellen...voor meer info en de juiste prijzen zie
www.belram.be
Mvg,
Roeland
Re: Kabelkous
Geplaatst: do 30 sep 2004, 8:40
door Edo
telefunken schreef:Edo schreef:Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?
Edo
speaker & co
van dil /display rotterdam-zuid ,ze verkopen 3 verschillende diameters en de lengte is per meter.
2, 4 en 6 mm zag ik op hun site. Hoop dat het rekbaar is, want ik heb voor geweven speakersnoer zeker 15 mm nodig.
Ik ben al trouwnes bij een automaterialenhandel geweest. Die hebben het wel ....MAAR TEGEN EEN SCH...TERIGE PRIJS...je zou haast vragen of het vergult is. Maar blijkt speciaal brandwerend spul te zijn voor in auto's/boten etc....tjsa, en da's duur..
Geplaatst: vr 01 okt 2004, 22:22
door Pjotr
Je bedoelt waarschijnlijk dit spul:
Kijk eens
HIER
Is te krijgen bij Farnell in diameters van 2 - 38 mm voor nog geen euro de meter. Maar bij Farnell kun je helaas niet als particulier terecht, misschien via je werk?
Geplaatst: vr 01 okt 2004, 23:02
door Edo
Pjort....BRILJANT...
Ik heb al een hoop dingen gevonden, gewoon bij speakerland, DIL-elektronics, maar dat was allemaal zwart. Deze zien er echt gaaf uit, precies wat ik voor m'n nieuwe project nodig had.
En ehm, ja, we bestellen regelmatig bij Farnell dus lijkt me geen probleem.
Edo
Geplaatst: vr 08 okt 2004, 12:56
door teacher
Ik ben naar een winkel gegaan waar ze scheeps/jacht/boot spulletjes verkopen. Die konden mij ook knalgele mantel leveren:

Geplaatst: vr 08 okt 2004, 15:09
door Edo
Da's ook leuk spul...eens op de jachthaven bij ons gaan kijken.
Bedankt voor de tip.
Geplaatst: vr 08 okt 2004, 16:32
door Pjotr
Als je dan ook gelijk een paar black-light TL'jes ophangt
Heb je iig wel een heel bijzondere kabel

Geplaatst: vr 08 okt 2004, 17:58
door Edo
Ik heb ook nog een paar ScanSpeaks met melkwitte conus...misschien ook met lichtjes...LET's DISCO...

Geplaatst: vr 08 okt 2004, 19:02
door SARK

Puur
RETRO man
Back to the ........ wanneer was blacklight ook alweer in

Geplaatst: vr 08 okt 2004, 19:19
door Edo
80's?

Geplaatst: vr 08 okt 2004, 22:09
door teacher
blacklights zijn nooit uitgeweest man..
ze zijn alleen "underground" gegaan

Geplaatst: do 09 dec 2004, 13:35
door Edo
Kleine update: Alles is (eindelijk) binnen en gisteravond als een gek aan het solderen gegaan. (gaat toch nog een hoop soldeer in die dikke kabels zitten zeg....)
Ieder bedankt voor de tips, zal van de week een nieuw topic openen met de ervaringen van deze nieuw geboren speakerkabel.
Re: Kabelkous
Geplaatst: di 04 jan 2005, 22:57
door Duck Twacy
Edo schreef:Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?
Edo
http://www.soundline.nl/soundline.html verkoopt dat spul ook in alle soorten en maten.
Of anders
http://www.diycable.com/main/default.ph ... 89_119_134
Geplaatst: wo 05 jan 2005, 0:44
door Edo
Bedankt Duck Twacy,
Bij die laatste heb ik het ook gekocht. Goede service. Schrok alleen beetje van invoerrechten/verzendkosten.
Maar ach, het resultaat blijft nog betaalbaar en is een erg goede kabel geworden, zeker met een leuke "look".
Geplaatst: vr 10 jun 2005, 8:58
door Paul
welliswaar te laat voor de topic starter maar toch:
www.icefactory.nl => webshop => inbouwtoebehoren
Geplaatst: vr 10 jun 2005, 9:49
door Edo
Voor de toekomst altijd handig toch?
Bedankt voor je link.
Geplaatst: vr 11 mei 2007, 21:11
door Citizen Kane
Sorry dat ik dit topic oprakel, maar ik kan die kous bij
www.icefactory.nl niet meer onder de genoemde directory vinden.
Is het misschien de
Tif Snakeskin die ze verkopen?
Geplaatst: vr 11 mei 2007, 21:22
door Edo
Geen probleem hoor.
Maar kijk eens bij
http://www.hifisupply.nl
Even zoeken naar het merk Viablue.
Hebben hele leuke kabelkous.
Geplaatst: vr 11 mei 2007, 21:55
door audiomanics
Beetje laat... topic gemist kennelijk..
maar bij AE-europe in Schagen hebben ze dit dus:
Zwarte nijlon sleeving..
Zwarte sleeving voor 5 tot 12 mm kabels: per meter: 2,05 euro
Zwarte sleeving voor 4 tot 11 mm kabels: per meter: 1,65 euro
Zwarte sleeving voor 4 tot 9 mm kabels : per meter: 1,41 euro
Kees
Geplaatst: za 12 mei 2007, 0:06
door Citizen Kane
audiomanics schreef:Beetje laat... topic gemist kennelijk...
beter laat dan nooit. Hoe verwerk je dat spul? simpel knippen en dan aan het einde wat krimpkous erover? Zit het dan vast genoeg?
Geplaatst: za 12 mei 2007, 1:33
door Edo
Citizen Kane schreef:Hoe verwerk je dat spul? simpel knippen en dan aan het einde wat krimpkous erover? Zit het dan vast genoeg?
Jep. Ik gebruik krimpkous met een lijmlaagje erin. Zit prima vast.
Geplaatst: za 12 mei 2007, 15:24
door audiomanics
Wel aan te raden om de einden te smelten anders rafelt 't in no-time..
Neem ook een stuk dat ruim te lang is. Het kan zomaar zijn dat je een stuk nodig hebt dat twee keer de lengte van de te ommantelen kabel is..
Kees