Kabelkous

Netkabels, interlinks, luidsprekerkabels, etc.

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Kabelkous

Bericht door Edo »

Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?

Edo
Gebruikersavatar
telefunken
Berichten: 94
Lid geworden op: za 28 aug 2004, 21:39
Locatie: Poortugaal

Re: Kabelkous

Bericht door telefunken »

Edo schreef:
Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?

Edo
speaker & co

van dil /display rotterdam-zuid ,ze verkopen 3 verschillende diameters en de lengte is per meter.
Roeland
Berichten: 8
Lid geworden op: do 16 sep 2004, 20:26
Locatie: Turnhout/Gent

Bericht door Roeland »

Hey Edo,

Supra verkoopt ook kabelkous, aan 3€ de meter of zo en ook in verschillende dieameters. Je zou deze dus bij elke supradealer moeten kunnen bestellen...voor meer info en de juiste prijzen zie www.belram.be

Mvg,

Roeland
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Kabelkous

Bericht door Edo »

telefunken schreef:
Edo schreef:
Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?

Edo
speaker & co

van dil /display rotterdam-zuid ,ze verkopen 3 verschillende diameters en de lengte is per meter.
2, 4 en 6 mm zag ik op hun site. Hoop dat het rekbaar is, want ik heb voor geweven speakersnoer zeker 15 mm nodig.

Ik ben al trouwnes bij een automaterialenhandel geweest. Die hebben het wel ....MAAR TEGEN EEN SCH...TERIGE PRIJS...je zou haast vragen of het vergult is. Maar blijkt speciaal brandwerend spul te zijn voor in auto's/boten etc....tjsa, en da's duur..
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Je bedoelt waarschijnlijk dit spul:

Afbeelding

Kijk eens HIER

Is te krijgen bij Farnell in diameters van 2 - 38 mm voor nog geen euro de meter. Maar bij Farnell kun je helaas niet als particulier terecht, misschien via je werk?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Pjort....BRILJANT...
Ik heb al een hoop dingen gevonden, gewoon bij speakerland, DIL-elektronics, maar dat was allemaal zwart. Deze zien er echt gaaf uit, precies wat ik voor m'n nieuwe project nodig had.
En ehm, ja, we bestellen regelmatig bij Farnell dus lijkt me geen probleem.

Edo
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

Ik ben naar een winkel gegaan waar ze scheeps/jacht/boot spulletjes verkopen. Die konden mij ook knalgele mantel leveren:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Da's ook leuk spul...eens op de jachthaven bij ons gaan kijken.
Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36743
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Bericht door Pjotr »

Edo schreef:
Da's ook leuk spul...
Als je dan ook gelijk een paar black-light TL'jes ophangt :P :lol:

Heb je iig wel een heel bijzondere kabel ;)
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Ik heb ook nog een paar ScanSpeaks met melkwitte conus...misschien ook met lichtjes...LET's DISCO... 8)
Gebruikersavatar
SARK
Berichten: 7728
Lid geworden op: di 14 sep 2004, 20:20
Locatie: Amsterdam

Bericht door SARK »

:shock: Puur RETRO man :shock:
Back to the ........ wanneer was blacklight ook alweer in :?:
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

80's? \:D/
Gebruikersavatar
teacher
Berichten: 639
Lid geworden op: wo 06 okt 2004, 14:14
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door teacher »

blacklights zijn nooit uitgeweest man..

ze zijn alleen "underground" gegaan :P
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Kleine update: Alles is (eindelijk) binnen en gisteravond als een gek aan het solderen gegaan. (gaat toch nog een hoop soldeer in die dikke kabels zitten zeg....)

Ieder bedankt voor de tips, zal van de week een nieuw topic openen met de ervaringen van deze nieuw geboren speakerkabel.
Duck Twacy
Berichten: 526
Lid geworden op: di 04 jan 2005, 22:49
Locatie: Den Haag

Re: Kabelkous

Bericht door Duck Twacy »

Edo schreef:
Vaak worden gevlochten kabels in een soort kous gedaan om ze bij elkaar te houden en een mooie look te geven.
Iemand een idee waar dat spul tekoop is?

Edo
http://www.soundline.nl/soundline.html verkoopt dat spul ook in alle soorten en maten.

Of anders http://www.diycable.com/main/default.ph ... 89_119_134
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Bedankt Duck Twacy,

Bij die laatste heb ik het ook gekocht. Goede service. Schrok alleen beetje van invoerrechten/verzendkosten.
Maar ach, het resultaat blijft nog betaalbaar en is een erg goede kabel geworden, zeker met een leuke "look".
Gebruikersavatar
Paul
Berichten: 1577
Lid geworden op: di 21 sep 2004, 22:27
Locatie: Rotterdam

Bericht door Paul »

welliswaar te laat voor de topic starter maar toch:

www.icefactory.nl => webshop => inbouwtoebehoren
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Voor de toekomst altijd handig toch?
Bedankt voor je link.
Citizen Kane
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mei 2007, 22:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Citizen Kane »

Sorry dat ik dit topic oprakel, maar ik kan die kous bij www.icefactory.nl niet meer onder de genoemde directory vinden.

Is het misschien de Tif Snakeskin die ze verkopen?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Geen probleem hoor.
Maar kijk eens bij http://www.hifisupply.nl

Even zoeken naar het merk Viablue.
Hebben hele leuke kabelkous.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Beetje laat... topic gemist kennelijk..

maar bij AE-europe in Schagen hebben ze dit dus:

Zwarte nijlon sleeving..

Zwarte sleeving voor 5 tot 12 mm kabels: per meter: 2,05 euro
Zwarte sleeving voor 4 tot 11 mm kabels: per meter: 1,65 euro
Zwarte sleeving voor 4 tot 9 mm kabels : per meter: 1,41 euro

Kees
Citizen Kane
Berichten: 18
Lid geworden op: za 05 mei 2007, 22:49
Locatie: Leeuwarden

Bericht door Citizen Kane »

audiomanics schreef:
Beetje laat... topic gemist kennelijk...
beter laat dan nooit. Hoe verwerk je dat spul? simpel knippen en dan aan het einde wat krimpkous erover? Zit het dan vast genoeg?
Gebruikersavatar
Edo
Mede-oprichter ZBA
Berichten: 4448
Lid geworden op: di 24 aug 2004, 0:20
Locatie: Alphen aan den Rijn

Bericht door Edo »

Citizen Kane schreef:
Hoe verwerk je dat spul? simpel knippen en dan aan het einde wat krimpkous erover? Zit het dan vast genoeg?
Jep. Ik gebruik krimpkous met een lijmlaagje erin. Zit prima vast.
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Bericht door audiomanics »

Wel aan te raden om de einden te smelten anders rafelt 't in no-time..
Neem ook een stuk dat ruim te lang is. Het kan zomaar zijn dat je een stuk nodig hebt dat twee keer de lengte van de te ommantelen kabel is..

Kees
Plaats reactie