Pagina 1 van 2
Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: wo 06 okt 2010, 21:00
door sander0105
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: do 07 okt 2010, 9:54
door cobaltjeh
Ik moet wel zeggen dat ik het gebruikte hout erg mooi vind.
Is dit zo kant en klaar te koop of heb je de toplaag er zelf op gelijmd?
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: do 07 okt 2010, 15:59
door Wowly
Goed gereedschap!
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: do 07 okt 2010, 21:28
door sander0105
cobaltjeh schreef:Ik moet wel zeggen dat ik het gebruikte hout erg mooi vind.
Is dit zo kant en klaar te koop of heb je de toplaag er zelf op gelijmd?
Dit materiaal is zo te koop. Het heet plexwood. Het is in verschillende samenstellingen te krijgen, bijvoorbeeld als laminaat, los fineer of massief. Ook het materiaal waarop het verlijmd is is nog te kiezen. Wij hebben zelf een tafel ontworpen waarbij dit het blad is, dit is toevallig een stuk wat ik nog over had.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: do 07 okt 2010, 21:29
door sander0105
... is het halve werk
Tijdens de verbouwing 9 platen mdf hiermee weggezaagd, kan niet meer zonder! heerlijk spul alleen jammer van de prijs

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: do 07 okt 2010, 21:38
door sander0105
Net op mijn werk met de lasersnijder een setje mallen van mdf gemaakt voor het frezen van de drivers. Nu kan ik met de kopieerring, als het goed is, gemakkelijk de gaten voor de drivers op maat maken. De 2 mallen zijn ook precies de breedte van het front dus makkelijk uitlijnen.
Van het weekend maar eens rustig gaan proberen... is immers niet iets wat je te gehaast moet doen.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:00
door sander0105
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:05
door dre
nieuw freesje?

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:25
door SARK
dre schreef:
nieuw freesje?

Da's met een lasersnijder gedaan

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:25
door Zweitse
Is toch met een laser gedaan !!
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:26
door Walt
Sjiek filtertje! Is groter dan de driver zelf..
Groetjes Walter
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:34
door dre
een lasersnijder voor hout?
zal de brandweer leuk vinden

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 11:56
door SARK
dre schreef:een lasersnijder voor hout?
zal de brandweer leuk vinden

Maak je tieten maar nat
http://www.htguide.com/forum/showthread.php4?t=28739
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 12:12
door Leeuwarden
Wet t-shirt contest? Ik doe mee!

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 12:13
door Pjotr
SARK schreef:
Maak je tieten maar nat
Je bent een watersnijder aan het bouwen?

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 12:22
door SARK
Leeuwarden schreef:Wet t-shirt contest? Ik doe mee!

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 12:22
door Zweitse
Staat er toch echt in
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 12:27
door SARK
Pjotr schreef:SARK schreef:
Maak je tieten maar nat
Je bent een watersnijder aan het bouwen?

Ben nog aan het testen maar dat stomme MDF zuigt
Sorry Sander, ik stop nu met grollen
Dat is trouwens Über leuk speelgoed zo'n lasersnijder zeg

en jij mag daar mee spelen op je werk

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 12:47
door sander0105
dre schreef:een lasersnijder voor hout?
zal de brandweer leuk vinden

Haha wij gebruiken ze toch echt regelmatig

Voornamelijk voor dun materiaal (bv. mdf tot zo'n 8mm) voor het bouwen van maquettes e.d. Heb "pas" een keer het materiaal in de fik gekregen. Het rookt wel als een tierelier, maar daarvoor hebben de machines een goede afzuiging.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 12:52
door sander0105
SARK schreef:Pjotr schreef:SARK schreef:
Maak je tieten maar nat
Je bent een watersnijder aan het bouwen?

Ben nog aan het testen maar dat stomme MDF zuigt
SuperSoaker-test.jpg
Sorry Sander, ik stop nu met grollen
Dat is trouwens Über leuk speelgoed zo'n lasersnijder zeg

en jij mag daar mee spelen op je werk

Haha als we zo doorgaan moet ik een NSFW tag gaan toevoegen
Maar zo'n lasersnijder is zeker leuk speelgoed. Wat wel jammer is, is dat we een ook cnc frees tafel hebben staan. Deze zou ik eerst gebruiken om de fronten direct uit te frezen, alleen is deze door een niet zo slimme collega om zeep geholpen (te diep door mdf in een keer = kapotte lagers

). Maar het is erg prettig om deze spullen binnen handbereik te hebben.
Dit is de speeltuin:
http://www.tudelft-architecture.nl/chai ... workplaces
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 13:04
door Pjotr
Lijmt dat nog een beetje, die verkoolde randen?
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 14:13
door sander0105
Jah gaat nog best goed. Het is wel een beetje afhankelijk van het materiaal wat je snijdt maar als je het even heel licht opschuurt lijmt het prima. Wanneer je het niet goed schoonmaakt/schuurt blijft er nog wel wat roet achter wat vervelend kan zijn. Heb er zelf echter nog nooit problemen mee gehad. Nu gebruiken we voor maquettes over het algemeen wel secondelijm dus plakken doet het sowieso wel

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 16:51
door dre
ik denk dat een filmpje wel op z`n plek is!

Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: zo 10 okt 2010, 17:03
door Arno
Dat verschroeide mdf blijft zo lekker nameuren. Heeft iets weg van rotte gerookte vis.
Wel leuk speelgoed idd en een groot voordeel is dat je veel scherpere hoeken kunt maken in tegenstelling tot bij het frezen.
Re: Eindelijk de Needles met Alpair 6
Geplaatst: di 12 okt 2010, 21:21
door sander0105