Pagina 1 van 1
ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)
Geplaatst: zo 03 okt 2010, 16:56
door hrscharft
Zoals aangegeven in mijn andere draadje ga ik hier verder met het bouwverslag van mijn nieuwe Sub.
Wat wordt het:
-Een gesloten Sub op basis van de CSS-SDX10 Ter aanvulling van de ZBL 1.01's
-de basis is een Stuk PVC Waterleiding
-Ø 300mm
-hoogte 480mm
Boven en onder wordt een vierkante deksel gelijmd van 36mm beuken.
Versterker komt extern in een behuizing.
Hieronder een aantal simulaties en een plaatje van de sub tot nu toe.
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10
Geplaatst: do 07 okt 2010, 18:31
door hrscharft
Afgelopen week alle spulletjes binnen gekregen en lekker aan het klussen geweest.
Voor de foto en de test ronde alles even in elkaar gehangen maar nog niet gelijmd en dergelijke.
Verder ben ik er nog niet helemaal uit of ik de grondplaat wil behouden of er een ander soort pootjes onder wil maken.
zie hier het resultaat:
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10
Geplaatst: do 07 okt 2010, 21:46
door Vuurkat
Hee de buis is opeens zwart geworden!
Heb je nog foto's van de woofer en de versterker?
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10
Geplaatst: do 07 okt 2010, 23:37
door hrscharft
Komen nog,
hele zwik moet toch nog weer een keer uit elkaar om af te werken en in elkaar te lijmen maar zal kijken wat ik kan doen;)
groet,
Harm.
Speciaal voor Casper
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)
Geplaatst: wo 17 nov 2010, 17:35
door hrscharft
Na een paar eerdere en succesvolle fineerprojecten toch besloten om de Speakerdoek "sok" toch te vervangen door een fineerlaag. Hieronder De foto's van het resultaat naar mijn idee erg geslaagd.
Nu is alleen nog het wachten op de RVS spikes die nog gemaakt moeten worden en de Eiken blokjes moeten gaan vervangen en verder nog bedenken hoe de afwerking wordt.
Waarschijnlijk wordt dit dezelfde spuitlak als op de behuizing van de versterker. Alleen dan een laagje minder zodat ie niet zo hoogglans wordt.
Groeten,
Harm.
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)
Geplaatst: wo 17 nov 2010, 18:03
door Vuurkat
Netjes! Lijkt net alsof hij van een (massieve) boomstam is gemaakt.
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)
Geplaatst: do 18 nov 2010, 10:10
door jantje-secuur
Gaaf dat hout. Doet me aan een merk speakers denken, ik geloof ellipso. Heb je hem al draaiend en zo ja hoe klinkt hij?
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)
Geplaatst: do 18 nov 2010, 10:29
door hrscharft
Jazeker is ie al draaiend.
Hoe hij klinkt ik vind em super ben niet in de mogelijkheid om te meten maar hij klinkt superstrak en gedetailleerd. Met ongelofelijk veel power ook al op lage volumes (versterker staat niet eens half open). Wat de detaillering betreft hoor ineens allerlei nieuwe basloopjes enzo in de muziek.
Bij hogere volumes voel je de bank trillen onder je kont.
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)
Geplaatst: do 18 nov 2010, 12:42
door b_force
En dat voor een gesloten sub
Ga je voetstuk en bovenkant nu wat donkerder maken, of laat je het zo?
Dat andere vond ik qua contrast wat fraaier eigenlijk...
Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)
Geplaatst: do 18 nov 2010, 13:07
door hrscharft
Als je hem lakt of in de olie zet wordt het palissander nog donkerder als dat het al is en het beuken blijft bijna gelijk dus het contrast komt nog wel weer terug(zie behuizing van de amp).
Groet,
Harm.