ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

incl oude discussies en bouwverslagen

Moderator: Beheerdersteam

Gesloten
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

Bericht door hrscharft »

Zoals aangegeven in mijn andere draadje ga ik hier verder met het bouwverslag van mijn nieuwe Sub.

Wat wordt het:

-Een gesloten Sub op basis van de CSS-SDX10 Ter aanvulling van de ZBL 1.01's
-de basis is een Stuk PVC Waterleiding
-Ø 300mm
-hoogte 480mm

Boven en onder wordt een vierkante deksel gelijmd van 36mm beuken.
Versterker komt extern in een behuizing.

Hieronder een aantal simulaties en een plaatje van de sub tot nu toe.
Bijlagen
SPL.jpg
coneexcursion.jpg
Groupdelay.jpg
freqverl.jpg
DSC_0123.JPG
Laatst gewijzigd door hrscharft op wo 17 nov 2010, 17:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10

Bericht door hrscharft »

Afgelopen week alle spulletjes binnen gekregen en lekker aan het klussen geweest.

Voor de foto en de test ronde alles even in elkaar gehangen maar nog niet gelijmd en dergelijke.

Verder ben ik er nog niet helemaal uit of ik de grondplaat wil behouden of er een ander soort pootjes onder wil maken.

zie hier het resultaat:
Bijlagen
DSC_0125.JPG
DSC_0126.JPG
DSC_0127.JPG
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10

Bericht door Vuurkat »

Hee de buis is opeens zwart geworden! :P

Heb je nog foto's van de woofer en de versterker?
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10

Bericht door hrscharft »

Komen nog,

hele zwik moet toch nog weer een keer uit elkaar om af te werken en in elkaar te lijmen maar zal kijken wat ik kan doen;)

groet,

Harm.

Speciaal voor Casper
Bijlagen
DSC_0129.JPG
DSC_0130.JPG
DSC_0128.JPG
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

Bericht door hrscharft »

Na een paar eerdere en succesvolle fineerprojecten toch besloten om de Speakerdoek "sok" toch te vervangen door een fineerlaag. Hieronder De foto's van het resultaat naar mijn idee erg geslaagd.

Nu is alleen nog het wachten op de RVS spikes die nog gemaakt moeten worden en de Eiken blokjes moeten gaan vervangen en verder nog bedenken hoe de afwerking wordt.
Waarschijnlijk wordt dit dezelfde spuitlak als op de behuizing van de versterker. Alleen dan een laagje minder zodat ie niet zo hoogglans wordt.

Groeten,

Harm.
Bijlagen
DSC_0150.JPG
DSC_0151.JPG
DSC_0152.JPG
DSC_0153.JPG
Vuurkat
Berichten: 2008
Lid geworden op: di 11 dec 2007, 16:36

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

Bericht door Vuurkat »

Netjes! Lijkt net alsof hij van een (massieve) boomstam is gemaakt.
Gebruikersavatar
jantje-secuur
Berichten: 943
Lid geworden op: wo 20 jul 2005, 14:26
Locatie: Haarlem

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

Bericht door jantje-secuur »

Gaaf dat hout. Doet me aan een merk speakers denken, ik geloof ellipso. Heb je hem al draaiend en zo ja hoe klinkt hij?
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

Bericht door hrscharft »

Jazeker is ie al draaiend.

Hoe hij klinkt ik vind em super ben niet in de mogelijkheid om te meten maar hij klinkt superstrak en gedetailleerd. Met ongelofelijk veel power ook al op lage volumes (versterker staat niet eens half open). Wat de detaillering betreft hoor ineens allerlei nieuwe basloopjes enzo in de muziek.

Bij hogere volumes voel je de bank trillen onder je kont.
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

Bericht door b_force »

En dat voor een gesloten sub :)

Ga je voetstuk en bovenkant nu wat donkerder maken, of laat je het zo?
Dat andere vond ik qua contrast wat fraaier eigenlijk...
Gebruikersavatar
hrscharft
Berichten: 1507
Lid geworden op: wo 14 okt 2009, 1:17
Locatie: Delfzijl

Re: ZBL SubPiPe met SDX-10(UPDATE)

Bericht door hrscharft »

Als je hem lakt of in de olie zet wordt het palissander nog donkerder als dat het al is en het beuken blijft bijna gelijk dus het contrast komt nog wel weer terug(zie behuizing van de amp).

Groet,

Harm.
Gesloten