Externe plaatjes bijna nooit zichtbaar in Chrome, wel in FF

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Externe plaatjes bijna nooit zichtbaar in Chrome, wel in FF

Bericht door JvS »

Beste,

Als ik met Chrome (mijn favo browser) dit forum bezoek, dan is ongeveer 90% van de grote plaatjes die in IMG tags geplaatst zijn, geblokkeerd. Ik vind dat vervelend. Met andere browser en met verschillende zoomstanden, zie je die plaatjes wel!

Nu weet ik dat jullie het (mild uitgedrukt :P) op prijs stellen dat plaatjes aan topics gekoppeld worden. Dat is jullie goed recht. Maar de manier waarop het forum met de grote externe plaatjes omgaat, is niet consequent. Een poster kan dus denken dat er niets aan de hand is, maar ondertussen zie ik geen enkel plaatje.

Bijvoorbeeld dit bericht:
http://forum.zelfbouwaudio.nl/viewtopic ... 21&t=11067

In chrome:
chromeZBA.PNG
In FireFox
FFZBA.PNG
Hoe kan dit? Ik hoop dat er geen 'als iedereen nou gewoon de plaatjes zou uploaden' antwoord komt, want dat zal je nooit lukken (of je moet de IMG tag gewoon afschaffen).

Nogmaals. Dat jullie interne plaatjes promoten vind ik prima, maar door deze browserinconsistentie, kan ik niet meer met chrome op het forum kijken :'(
teacher

Re: Externe plaatjes bijna nooit zichtbaar in Chrome, wel in FF

Bericht door teacher »

Het rare is dat ik met chrome dit probleem niet heb; ik kan in het topic gewoon de plaatjes zien.

Nou valt er in chrome niet heel veel in te stellen, maar loop ze even na.
b_force
Ook commercieel actief
Contacteer:

Bericht door b_force »

Misschien zit het oude grotere plaatje nog in je buffer, moet je die even resetten.
Marp
Beheerder / Sysadmin

Bericht door Marp »

JvS schreef:
de manier waarop het forum met de grote externe plaatjes omgaat, is niet consequent.
Die omgang is absoluut consequent te noemen. Verkleinen gebeurt in je eigen browser, en Chrome krijgt geen ander script voorgeschoteld dan enig andere browser.

Je browser dient:
  • afbeeldingen groter dan 800 pixels te verschalen naar 800 pixels, en de verschaling kenbaar te maken d.m.v. een rood stippellijntje.
  • erg grote afbeeldingen te vervangen door een tekstafbeelding.
  • alles van 800 pixels of kleiner ongemoeid te laten.
De grootste afbeelding in betreffende post is 800x600, en dus dient je browser ze gewoon ongemoeid te laten.

Kennelijk heeft je JavaScript-interpreter in Chrome moeite met pixels tellen. Ik vermoed zomaar dat dit de mist in gaat a.g.v. een misinterpretatie in Chrome, in geval van een verkleinde schermweergave(?). Daar hebben de makers van de browser dan een steekje laten vallen.
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Ik kijk gezoomd, maar leek met in en uitzoomen geen verschil te krijgen. Ik heb chrome maar eens compleet geherinstalleerd en nu heb ik het probleem niet meer.

Je kan overigens echt helemaal niets instellen in chrome. Geen idee waar het nu fout zat. Ik kijk nu weer net zo gezoomd :).

Tnx allemaal in elk geval!
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”