Probleem met een DS 4.0 high level ingang icm UCD 400

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Rizzo

Probleem met een DS 4.0 high level ingang icm UCD 400

Bericht door Rizzo »

In een vervolg op dit topic: http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... =7&t=11788 heb ik een probleem.

Vanwege het ontbreken van een aparte voorversteker, is de UcD aangesloten op de pre-out van mijn Harman. Op deze pre-out was eerder mijn sub op aangesloten (Hypex DS 4.0).

Ik wil daarom de sub aansluiten via de speaker terminals van de UcD op de high-in van de DS 4.0. Het vreemde nu is dat zodra beide kanten zijn aangesloten, de UcD harde ploppen laat horen en in de beveiliging schiet. Als het linker kanaal is aangesloten en vervolgens het recher kanaal erbij komt, gaan de blauwe ledjes op de linker UcD module direct uit. Daarna gaat ook de rechter module uit :shock:

Met alleen 1 kanaal aangesloten (op links) gebeurt er niets. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen :?:
Rizzo

Re: Probleem met een DS 4.0 high level ingang icm UCD 400

Bericht door Rizzo »

Opgelost! Gisteren zowaar in een vlaag van verstandsverheldering bedacht dat de speakerpolen wel eens omgekeerd zouden kunnen zitten. Nu had ik alles keurig rood op rood en zwart op zwart (UCD -> DS 4.0), echter plus zat op zwart in de UCD en dat is omgekeerd in de DS 4.0. Dan ontstaat er een nette sluiting zodra alles is aangesloten.

Binnen een minuut of tien de speakerterminals omgedraaid en alles werkte naar behoren!
Plaats reactie