speakers

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

natsen

speakers

Bericht door natsen »

Hallo

Ik weet dat dit misschien niet in het forum past, maar ik heb een vraagje over een paar speakers.
Ik heb een paar speakers staan die bij een mini keten horen maar die is nu kapot, maar de speakers werken wel. Ik zou deze speakers graag willen aansluiten op mijn mp3 of pc. Heeft iemand tips hoe ik ze kan hergebruiken.
P1060729 (Large).JPG
P1060731 (Large).JPG
P1060734 (Large).JPG
P1060735 (Large).JPG
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: speakers

Bericht door Henkjan »

Hallo. Ach het gaat over audio toch?

om die luidsprekers aan te sluiten op de MP3 en er dan geluid uit te krijgen, zal je een versterkertje nodig hebben, een MP3 speler (en PC ook) levert te weinig vermogen voor luidsprekers.
natsen

Bericht door natsen »

Heb je enig idee wat voor versterkertje dat zou kunnen zijn, merknaam of soort. Ben een noob op vlak van luidsprekers.
Of een online winkel
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

tja, die heb je in soorten en maten.. ik neem aan dat t gewoon voor thuis is (dus niet op batterijen) en dat het budget ook niet onbeperkt is?

wat dacht je van zoiets?
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

Gezien het feit dat er 2 paar kabels aan de boxjes zitten, is het zo dat de drivers gescheiden hun signaal kregen of is het 1 paar voor de spanning en heb je actieve boxjes?
natsen

Bericht door natsen »

heb eens gekeken maar ik vraag me af hoe ik de versterker dan met mijn mp3 kan verbinden
natsen

Bericht door natsen »

Henkjan schreef:
tja, die heb je in soorten en maten.. ik neem aan dat t gewoon voor thuis is (dus niet op batterijen) en dat het budget ook niet onbeperkt is?

wat dacht je van zoiets?
Hoe moet ik deze versterker dan met mijn mp3 verbinden?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

snoertje van MP3 koptelefoon uitgang naar de ingang van de versterker, luidsprekers op de uitgang van de versterker aansluiten.
natsen

Bericht door natsen »

Henkjan schreef:
snoertje van MP3 koptelefoon uitgang naar de ingang van de versterker, luidsprekers op de uitgang van de versterker aansluiten.
maar je moet de jack plug omzetten naar 2 rca dat zie je op de foto want er is geen ingang voor een gewone jack zou het lukken met dit
Afbeelding
ik heb deze afbeelding van deze site http://www.geronika.be/web/index.php?pa ... &Itemid=61
Bean

Bericht door Bean »

hannesie schreef:
Gezien het feit dat er 2 paar kabels aan de boxjes zitten, is het zo dat de drivers gescheiden hun signaal kregen of is het 1 paar voor de spanning en heb je actieve boxjes?
Als ik zo naar de foto's in de 1e post kijk, dan kregen de tweeter en mid-bass hun signaal apart en reeds gefilterd aangeboden. Dan zorgde de defecte versterker dus ook meteen de filtering.

Dan wordt het een veel moeilijker verhaal om daar een bijpassende versterker voor te vinden, lijkt me zo. :?
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Bericht door Henkjan »

scherp gezien Hannesie en Bean :!: zie ook de foto van het typeplaatje
natsen

Bericht door natsen »

Henkjan schreef:
scherp gezien Hannesie en Bean :!: zie ook de foto van het typeplaatje
denk je dat dat kabeltje zal werken om de verbinding te zetten met de input van de versterker en mijn mp3?
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Daar werkt het kabeltje prima voor. Maar je hebt er niets aan, omdat die speakers niet werken op een normale versterker.

Ik ken dat setje wel, die heeft inderdaad een vierkanaals versterker en actieve filtering. Bijzonder wel voor die klasse en leeftijd.
natsen

Bericht door natsen »

JvS schreef:
Daar werkt het kabeltje prima voor. Maar je hebt er niets aan, omdat die speakers niet werken op een normale versterker.

Ik ken dat setje wel, die heeft inderdaad een vierkanaals versterker en actieve filtering. Bijzonder wel voor die klasse en leeftijd.
dus je denkt niet dat hij zal werken in combinatie met deze versterker http://shop.speakerenco.nl/product_info ... ts_id=1234
ik heb thuis ook een grotere versterker voor andere dingen en daar werkten die boxen prima mee. waarom zou dat niet werken met deze versterker
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Bericht door JvS »

Ze zullen met de gesuggereerde versterker hetzelfde werken als op een andere losse stereo versterker. Als jij dat goed vindt, dan is het goed.

Wat ik weer niet snap, is als je ervaring hebt met die speakers op versterkers aansluiten en dus weet waarom een versterker gebruikt wordt, waarom je hier dan vraagt wat je nodig hebt om die speakers op je PC aan te sluiten... En waarom je expliciet die kabels erbij plaatst in een plaatje. Ergens in m'n achterhoofd gaat dan een 'we worden een beetje voor de gek gehouden' lampje knipperen...

Die speakers die je in de 1e post plaatst zullen niet normaal werken op een normale stereo versterker, omdat ze een vierkanaals versterker met wisselfilter nodig hebben om hoge tonen naar hoog en lage tonen naar laag te sturen. Als je dat niet doet, krijgen de units beide een fullrange signaal. De tweeter zal daar wellicht stuk van kunnen gaan bij luid spelen en de woofer zal een heel lelijk semi-fullrange geluid maken.
natsen

Bericht door natsen »

JvS schreef:
Ze zullen met de gesuggereerde versterker hetzelfde werken als op een andere losse stereo versterker. Als jij dat goed vindt, dan is het goed.

Wat ik weer niet snap, is als je ervaring hebt met die speakers op versterkers aansluiten en dus weet waarom een versterker gebruikt wordt, waarom je hier dan vraagt wat je nodig hebt om die speakers op je PC aan te sluiten... En waarom je expliciet die kabels erbij plaatst in een plaatje. Ergens in m'n achterhoofd gaat dan een 'we worden een beetje voor de gek gehouden' lampje knipperen...

Die speakers die je in de 1e post plaatst zullen niet normaal werken op een normale stereo versterker, omdat ze een vierkanaals versterker met wisselfilter nodig hebben om hoge tonen naar hoog en lage tonen naar laag te sturen. Als je dat niet doet, krijgen de units beide een fullrange signaal. De tweeter zal daar wellicht stuk van kunnen gaan bij luid spelen en de woofer zal een heel lelijk semi-fullrange geluid maken.
dank je voor de info. Wat zou jij dan aanbevelen om te doen. Het moet wel binnen een budget van 100 euro blijven. En neen ik wil jullie niet voor de gek houden. Ik wil gewoon info dat ik geen miskoop doe. En ik wist niet waar ik zo'n versterker kon vinden.
JvS

Bericht door JvS »

Wat ik aanraad is om die speakers niet te gebruiken en een setje 2e hands B&W DM110's oid te kopen en die met een simpele (2e hands eventueel) versterker op je PC/mp3 speler aan te sluiten.

Aan de andere kant. Jij vindt het geluid goed als je die speakers op een normale versterker aansluit. Dus dan is een normale versterker goed. Ik vraag me alleen af hoe je dat dan aansloot. En wat voor geluid er dan uit kwam.
natsen

Bericht door natsen »

JvS schreef:
Wat ik aanraad is om die speakers niet te gebruiken en een setje 2e hands B&W DM110's oid te kopen en die met een simpele (2e hands eventueel) versterker op je PC/mp3 speler aan te sluiten.

Aan de andere kant. Jij vindt het geluid goed als je die speakers op een normale versterker aansluit. Dus dan is een normale versterker goed. Ik vraag me alleen af hoe je dat dan aansloot. En wat voor geluid er dan uit kwam.
Ik gebruikte enkel de rode en zwarte draadjes en stak die in de versterker. De klank was zeer goed. Maar denk je dat deze draadjes hierin kunnen. en voor wat dienen de blauwe draadjes.
sparkII-2.jpg
bartsegers

Bericht door bartsegers »

zie:
Afbeelding

voorkant:
Afbeelding

Breedbanderttje met een subje erbij ofzo?

Beetje raar systeem.

als je alleen rood en zwart aansluit, ehb je wellicht alleen de breedbander die werkt?
SARK

Bericht door SARK »

bartsegers schreef:
Breedbanderttje met een subje erbij ofzo?

Beetje raar systeem.
Een F.A.S.T. :?:
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Ik heb een aantal jaren geleden een panasonic paartje gekregen en deze omgebouwd in nieuwe boxjes...
De woofer van deze boxjes zouden wel eens hetzelfde kunnen zijn. Ook een br poortje aan de achterkant.
Denk dat de bovenste de mid en hoog moet doen.

Mijn ervaring met het woofertje is alleen wel dat er niet veel laag uitkomt..

Kan ook aan mij liggen
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Oja.. het aansturen kan mischien ook met 2x tripath versterkertjes?? elk stereo aansturen maar dan de ene voor de bovenste speakertjes en de ander voor de onderste? Dan kan iig de hoog en laag appart aangestuurd kunnen worden.
hannesie
Contacteer:

Bericht door hannesie »

En hoe filter je dan het hoog en het laag?
Als de tweeter het volle pond krijgt is hij zo gesneuveld, denk ik althans, dan zou het misschien met een condensator 6 dB gefilterd kunnen worden voor het hoog.

En spoeltje voor het laag? cross-over 2000 Hz.???? :oops: ???? :roll: ???? :cry: ?
bartsegers

Bericht door bartsegers »

ik zou dit setje wel eens willen opmeten.
volgens mij valt het hoog vies tegen, gewoon een gevoelskwestie :?

zie je geen kans de speakers open te maken?
Wellicht zit er alsnog een filter in ?
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Als deze boxjes van dezelfde categorie zijn als die ik heb gekregen dan kom je denk ik hooguit een condensatortje tegen
Plaats reactie