Pagina 1 van 1

ideeën voor deze kabel

Geplaatst: vr 13 aug 2010, 18:15
door vinnie411
Ik heb weleens een klus voor mijn werk waarbij ik kabel over houd. Reststukken van diverse producten.
Vandaag had ik zo'n klus waarbij ik 3 stukken van 10 meter speciale kabel moest inkorten.
Deze kable is speciaal voor de fabriekant MJK geproduceerd voor hun flowmeters. Data kabel dus.
De kabel is opgebouwd uit een buitenmantel van silicone kleur groen en buitendiameter 11mm.
Daarbinnen zitten 3x2 paren van 1mm2.
Elk paar bestaat uit 1 witte en 1 gekleurde draad vertind koper en 1 afscherming vertind koper, omwikkeld met goudkleurig alufolie en plastic.
De kleuren zijn rood/wit zwart/wit en groen/wit.
Daar deze kabel ontwikkeld is voor een inductie over 2 spoelen te sturen en een meet signaal in mA te krijgen zonder dat ze elkaar beinvloeden leek mij dit wel een kabel die misschien geschikt is voor de audio.
Maar wat kan ik het best met deze kabel doen, misschien iemand interesse of ideeën?

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: za 14 aug 2010, 0:01
door scanspeakman
Paar gevlochten luidspekerkabels maken? Lijkt deze kabel mij uitermate geschikt voor.

Zoiets: http://www.humblehomemadehifi.com/CAT6.html

Scanspeakman

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: za 14 aug 2010, 7:07
door vinnie411
denk niet dat deze kabel zich makkelijk laat vlechten.
doordat de kern vertind koper is is de buigzaamheid wat minder.

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: za 14 aug 2010, 12:27
door hannesie
Is het niet geschikt voor gebalanceerde interlinks??

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: za 11 sep 2010, 17:21
door vinnie411
misschien zijn er liefhebbers die deze kabel eens willen proberen.
gratis afhaal of verzenden tegen kosten.
vraag alleen dan wel je bevindingen te posten.
dan weet ik of het de moeite is deze kabel te sparen of in het vervolg gewoon weg te gooien.
dus nu GRATIS kabel. div. lengtes mogenlijk.

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: ma 07 mar 2011, 23:05
door JBHC
ipv weggooien kun je het ook wegbrengen voor 1,80/kilo

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: di 08 mar 2011, 9:24
door RobertD
Wanneer je een versterker bouwt met drie ingangen, kun je deze kabel gebruiken om deze ingangen te bedraden. Heb je een mooi kabeltje van ingangen naar selectieschakelaar. Kun je zelfs de massa meeschakelen.

Ik kom wel een keer een stukje halen bij je. Gaan we gelijk eens een keer naar jouw speakers luisteren (met een buizenversterkertje eraan?)

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: di 08 mar 2011, 18:17
door dre
ik zou `m eens als luidsprekerkabel inzetten: van elk paartje een min en een plus maken en dan eens een weekje draaien :wink:

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: vr 11 mar 2011, 17:30
door vinnie411
RobertD schreef:
Wanneer je een versterker bouwt met drie ingangen, kun je deze kabel gebruiken om deze ingangen te bedraden. Heb je een mooi kabeltje van ingangen naar selectieschakelaar. Kun je zelfs de massa meeschakelen.

Ik kom wel een keer een stukje halen bij je. Gaan we gelijk eens een keer naar jouw speakers luisteren (met een buizenversterkertje eraan?)
Robert je bent welkom hoor, ben weer terug uit het noorden en komende tijd gewoon weer s'avonds thuis.

Re: ideeën voor deze kabel

Geplaatst: vr 11 mar 2011, 17:31
door vinnie411
dre schreef:
ik zou `m eens als luidsprekerkabel inzetten: van elk paartje een min en een plus maken en dan eens een weekje draaien :wink:
Misschien eens proberen op die breedbanders van me.