remote software
Moderator: Beheerdersteam
remote software
Hallo, ik ben op zoek naar een programma waarmee ik mijn laptop op afstand kan bedienen. laptop draait op windows7 en mediamonkey, de moelijk toekomstige afstandsbediening op windows mobile 6. Ik heb al tal van programma's getest, salling etc, maar op een o andere manier wilt het maar niet lukken. Verbinding wil ik laten maken via bluetooth of wifi.
Re: remote software
Volgens google is remote desktop (RDP) via Windows Mobile mogelijk. Op die manier zou je de laptop over moeten kunnen nemen.
Als het er alleen om gaat om MediaMonkey van afstand te bedienen is RDP wat overdreven trouwens...
Als het er alleen om gaat om MediaMonkey van afstand te bedienen is RDP wat overdreven trouwens...
Re: remote software
Hoi,hier heb ik inderdaad jullie hulp bij nodig. Veel pc forums komen niet verder dan mp3 . Mediamonkey is het enigste programma dat weg weet met veel muziek bestanden zonder compressie gedraaid vanaf netwerkschijven, vandaar mijn post... heb je op je client dan dezelfde interface ?
Re: remote software
???? Dat is zeker niet het enige proggie hoor.grado schreef:..............Mediamonkey is het enigste programma dat weg weet met veel muziek bestanden zonder compressie gedraaid vanaf netwerkschijven...............
Winamp kan het ook en Mediajukebox ook. Zelf gebruik ik Mediacenter van J.R.River, dat is het grotere broertje van Mediajukebox en daar zit een web remote ingebouwd. Vind ik zelf verreweg de meest uitgebreide en toch overzichtelijke player maar is niet gratis.
Re: remote software
Hoi Peter, helaas kan deze alleen overweg met infta rood. Ik moet bluetooth of Wifi hebben. In ieder geval al bedankt.
Re: remote software
http://wiki.jrmediacenter.com/index.php/Media_Network
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=56541.0
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=52261.0
Werkt allemaal zowel over bekabeld UTP als WiFi, uiteraard via je router/AP en niet direct tussen PC's onderling. Tenzij je je PC als router/AP hebt ingesteld.
Duhhh...............
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=56541.0
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=52261.0
Werkt allemaal zowel over bekabeld UTP als WiFi, uiteraard via je router/AP en niet direct tussen PC's onderling. Tenzij je je PC als router/AP hebt ingesteld.
Duhhh...............
Re: remote software
Hallo Peter,
hiermee denk ik wel aan de slag te kunnen. Ik ga een en ander dit weekend eens uitproberen.
hiermee denk ik wel aan de slag te kunnen. Ik ga een en ander dit weekend eens uitproberen.
Re: remote software
Ik heb een en ander uitgeproobeerd. Ik denk toch dat ik bij het oude wil blijven. Misschien dat iemand nog een andere oplossing heeft voor mijn wens. Een los "afstandsbedienings programma "voor windows mobile 6 die mijn mediamonkey onder windows7 kan aansturen ( hoef dus geen muziek te kunnen streamen naar de pda )
Peter, wel alvast bedankt voor de tip.
Peter, wel alvast bedankt voor de tip.
Re: remote software
Duh, in een avondje Mediacenter onder de knie gekregen? Daar ben je toch wel een weekje mee bezig om dat geheel naar je wensen in te richten, zo uitgebreid is het. Ik kan het iig gewoon via mijn iPod bedienen via WiFi met de web interface.
Maar eerlijk gezegd heb ik zelf dat pad van een PC als mediaplayer verlaten: Veel te onderhoudsgevoelig, veel te veel werk, je blijft er mee bezig en dat leidde veel te veel af van waarom het gaat: Naar muziek luisteren. Sinds een paar weken een Logitech Touch in huis en dat bevalt veel beter. En die kan ik ook gewoon via de web interface remote besturen over WiFi. Op mijn iPod kan ik gewoon naar de web pagina gaan van de Sqeeze server.
I.i.g succes met je zoektocht.
Maar eerlijk gezegd heb ik zelf dat pad van een PC als mediaplayer verlaten: Veel te onderhoudsgevoelig, veel te veel werk, je blijft er mee bezig en dat leidde veel te veel af van waarom het gaat: Naar muziek luisteren. Sinds een paar weken een Logitech Touch in huis en dat bevalt veel beter. En die kan ik ook gewoon via de web interface remote besturen over WiFi. Op mijn iPod kan ik gewoon naar de web pagina gaan van de Sqeeze server.
I.i.g succes met je zoektocht.
Re: remote software
Hoi,
heb liggen zoeken en heb een programma gevonden, remoteamp. Werkt via wifi en is compatable met mediamonkey.
groetjes
heb liggen zoeken en heb een programma gevonden, remoteamp. Werkt via wifi en is compatable met mediamonkey.
groetjes
