remote software

Mediaservers, (mobiele cliënt)-spelers, HTPC's, internetradio's, software en al wat hiermee verband houdt.
  • (daarom niet noodzakelijkerwijs zelfbouw)

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
grado
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 18 jun 2010, 7:57

remote software

Bericht door grado »

Hallo, ik ben op zoek naar een programma waarmee ik mijn laptop op afstand kan bedienen. laptop draait op windows7 en mediamonkey, de moelijk toekomstige afstandsbediening op windows mobile 6. Ik heb al tal van programma's getest, salling etc, maar op een o andere manier wilt het maar niet lukken. Verbinding wil ik laten maken via bluetooth of wifi.
Gebruikersavatar
Ronald_1
Berichten: 384
Lid geworden op: zo 05 mar 2006, 21:13

Re: remote software

Bericht door Ronald_1 »

Volgens google is remote desktop (RDP) via Windows Mobile mogelijk. Op die manier zou je de laptop over moeten kunnen nemen.

Als het er alleen om gaat om MediaMonkey van afstand te bedienen is RDP wat overdreven trouwens...
Gebruikersavatar
b_force
Ook commercieel actief
Berichten: 12445
Lid geworden op: di 18 apr 2006, 13:27
Locatie: West Friesland
Contacteer:

Re: remote software

Bericht door b_force »

Is hiervoor een zelfbouw audio forum nodig? :-k
grado
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 18 jun 2010, 7:57

Re: remote software

Bericht door grado »

Hoi,hier heb ik inderdaad jullie hulp bij nodig. Veel pc forums komen niet verder dan mp3 . Mediamonkey is het enigste programma dat weg weet met veel muziek bestanden zonder compressie gedraaid vanaf netwerkschijven, vandaar mijn post... heb je op je client dan dezelfde interface ?
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: remote software

Bericht door Pjotr »

grado schreef:
..............Mediamonkey is het enigste programma dat weg weet met veel muziek bestanden zonder compressie gedraaid vanaf netwerkschijven...............
???? Dat is zeker niet het enige proggie hoor.

Winamp kan het ook en Mediajukebox ook. Zelf gebruik ik Mediacenter van J.R.River, dat is het grotere broertje van Mediajukebox en daar zit een web remote ingebouwd. Vind ik zelf verreweg de meest uitgebreide en toch overzichtelijke player maar is niet gratis.
grado
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 18 jun 2010, 7:57

Re: remote software

Bericht door grado »

Hoi Peter, helaas kan deze alleen overweg met infta rood. Ik moet bluetooth of Wifi hebben. In ieder geval al bedankt.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: remote software

Bericht door Pjotr »

http://wiki.jrmediacenter.com/index.php/Media_Network
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=56541.0
http://yabb.jriver.com/interact/index.php?topic=52261.0

Werkt allemaal zowel over bekabeld UTP als WiFi, uiteraard via je router/AP en niet direct tussen PC's onderling. Tenzij je je PC als router/AP hebt ingesteld.

Duhhh...............
grado
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 18 jun 2010, 7:57

Re: remote software

Bericht door grado »

Hallo Peter,

hiermee denk ik wel aan de slag te kunnen. Ik ga een en ander dit weekend eens uitproberen.
grado
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 18 jun 2010, 7:57

Re: remote software

Bericht door grado »

Ik heb een en ander uitgeproobeerd. Ik denk toch dat ik bij het oude wil blijven. Misschien dat iemand nog een andere oplossing heeft voor mijn wens. Een los "afstandsbedienings programma "voor windows mobile 6 die mijn mediamonkey onder windows7 kan aansturen ( hoef dus geen muziek te kunnen streamen naar de pda )

Peter, wel alvast bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36749
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: remote software

Bericht door Pjotr »

Duh, in een avondje Mediacenter onder de knie gekregen? Daar ben je toch wel een weekje mee bezig om dat geheel naar je wensen in te richten, zo uitgebreid is het. Ik kan het iig gewoon via mijn iPod bedienen via WiFi met de web interface.

Maar eerlijk gezegd heb ik zelf dat pad van een PC als mediaplayer verlaten: Veel te onderhoudsgevoelig, veel te veel werk, je blijft er mee bezig en dat leidde veel te veel af van waarom het gaat: Naar muziek luisteren. Sinds een paar weken een Logitech Touch in huis en dat bevalt veel beter. En die kan ik ook gewoon via de web interface remote besturen over WiFi. Op mijn iPod kan ik gewoon naar de web pagina gaan van de Sqeeze server.

I.i.g succes met je zoektocht.
grado
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 18 jun 2010, 7:57

Re: remote software

Bericht door grado »

Hoi,

heb liggen zoeken en heb een programma gevonden, remoteamp. Werkt via wifi en is compatable met mediamonkey.

groetjes
Plaats reactie

Terug naar “Streaming Media/Apparatuur”