Defecte Rotel RSP-1066 surround processor repareren.

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Barry
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.

Defecte Rotel RSP-1066 surround processor repareren.

Bericht door Barry »

Ik heb zojuist een defecte RSP-1066 en Rotel RDV1060 op de kop getikt.

Van de DVD speler zijn enkele voedingsonderdelen doorgefikt. Makkelijk te herstellen, namelijk gewoon nieuwe componenten erin prikken en spelen. De DVD speler boeit mij ook niet zo heel veel, want waar het mij echt om gaat is de Rotel RSP-1066 processor. Alle instellingen en knoppen werken, evenals het schermpje en OSD. Er komt alleen geen enkel signaal uit alle outputs.

Voordat ik de Rotels binnen krijg wil ik vast wat algemene informatie, zodat het nakijken/meten wat makkelijker wordt. Wat ik zelf al bedacht heb is het volgende:

De processor kent 5 gebieden: digitaal input -> DSP -> D/A conversie -> volumeregeling -> analoog output.
Of indien de bron analoog is, 3 gebieden: analoog input -> volumeregeling -> analoog output.

Ik kan hieruit dus concluderen dat het defect niet in de DSP's en/of D/A conversie zit, aangezien de processor op analoog ook geen geluid geeft. Gelukkig maar, want in het digitale domein zoeken is echt niet te doen. Het probleem zit 'm dus waarschijnlijk in het analoge pad. Hoogstwaarschijnlijk ergens waar alle signaalwegen samenkomen, aangezien er uit geen enkele uitgang (van de 7.1) geluid komt.

Leuk gissen zo :D .. Als iemand er met meer verstand van zaken iets over te zeggen hebt, graag ;)
Plaats reactie