zoemende NAD 906

Voor- en Eindversterkers

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
pdjonghe

zoemende NAD 906

Bericht door pdjonghe »

Ik heb een NAD 906 versterker en ik krijg het gevoel dat die wel heel erg warm wordt en hoe warmer hij wordt, hoe harder hij bromt/zoemt. De versterker stuurt een paar Conics aan (met TB WS1611) en er wordt bijgevolg maar één van de 3 stereokanalen gebruikt. toevallig iemand een idee waaraan het kan liggen? Of Belgen uit de buurt van Gent die interesse hebben om het eens te bekijken? want ik ken niks van elektronica.

grtz
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Contacteer:

Re: zoemende NAD 906

Bericht door Henkjan »

kan je lokaliseren waar de brom vandaan komt? bij de trafo uit de buurt soms?
pdjonghe

Bericht door pdjonghe »

Ik laat hem vanavond even warm lopen om dat te controleren. De brom is in elk geval onafhankelijk van welk van de 3 kanalen ik gebruik
richard

Bericht door richard »

De 906 is eigenlijk een versterker met drie 30 Watt stereoversterkers in één behuizing, dus totaal 6 x 30 Watt. De stereokanalen kun je bruggen, dan heb je 3 x 90 Watt tot je beschikking. Als je ze gebrugd gebruikt mag de impedantie van de luidspreker niet ver onder de 8 Ohm dalen, anders belast je de versterker te zwaar.

Als de brom mechanisch is zo je hem eens open kunnen schroeven om te horen welke trafo precies bromt, er zitten er drie in.
Plaats reactie