Interlink maken met schroefverbinding

De rest......
(streaming-/computeraudio graag in de daarvoor aangewezen forumgroep)

Moderators: Barry2001, Beheerdersteam

Plaats reactie
Arjan B

Interlink maken met schroefverbinding

Bericht door Arjan B »

Hallo,

Ik wil graag zelf een interlink maken, het gaat om de Furutech FP-106(R) RCA plug.
Deze heeft een schroefverbinding (gelukkig) maar nu vraag ik mij af wat ik met de mantel van de interlink
moet doen, afknippen of bij de witte draad toevoegen ? Hopelijk kan iemand mij een beetje op weg helpen...

groetjes,
Arjan
Bijlagen
FP-106R(Parts).jpg
SARK

Re: Interlink maken met schroefverbinding

Bericht door SARK »

Volgens mij moet je beide gewoon schroeven maar zeker niet bij elkaar :!: Vraag het anders eens aan Tony Gee (Geenius) ... die verkoopt deze producten volgens mij ook.
Bijlagen
Furutech.png
Arjan B

Bericht door Arjan B »

Ik heb ook even de site gemaild waar ik ze had gekocht, en heb dit antwoordt gekregen:

De koperen mantel/afscherming mag je aan één kant vast maken aan de witte geleider. Je neemt hiervoor de "source" kant. tussen cd speler en versterker aan de cd speler kant. Tussen voor en eind versterker aan de voorversterker kant.

Dit dan ook maar gedaan... :|
richard

Bericht door richard »

Arjan B schreef:
De koperen mantel/afscherming mag je aan één kant vast maken aan de witte geleider. Je neemt hiervoor de "source" kant. tussen cd speler en versterker aan de cd speler kant. Tussen voor en eind versterker aan de voorversterker kant.
Dan gaan ze er van uit dat je microfoonkabel hebt met twee geleiders binnen de afscherming, dan leg je een geleider aan de kern vast en de andere aan beide zijden aan de massa.

Als er maar één geleider is dan leg je kern aan beide zijden aan de kern en de afscherming aan beide zijden aan de mantel vast.
Plaats reactie

Terug naar “Overige Audio-elektronica”