B&O Beovox 5700 opknappen

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
KoenVW

B&O Beovox 5700 opknappen

Bericht door KoenVW »

Hallo allemaal,

Ik heb van mijn oom een setje Bang en Olufsen Beovox 5700 speakers kunnen bemachtigen. Ze hebben jaren in een verlaagd plafond gehangen, en nu dat mijn oom zijn huis gaat verbouwen mag ik ze gratis hebben. Ik ben altijd geïnteresseerd in gratis dingen, en als het niks is gooi ik het zelf wel weg :P

Maargoed, ze zijn niet helemaal in top conditie, de stofkap van de woofer is totaal weggerot, toen ik het frontje er af haalde viel er een hoop troep uit de speaker, wat ooit dus de stofkap was. Ook waren de speakers opgehangen door latjes op de kast van de speaker te lijmen....

Nu had ik ze het liefst in de originele kast gelaten, maar volgens mij krijg ik die latjes er niet van af zonder de behuizing te beschadigen.. met zulke oude speakers vind ik het zonde om die kasten te slopen..

Ik heb ze ook nog niet kunnen beluisteren helaas, mijn versterker staat momenteel ergens anders. Wat voor tips en suggesties geven jullie om deze speakers op te knappen?
Bijlagen
IMG_0047[1].JPG
IMG_0045[1].JPG
IMG_0046[1].JPG
IMG_0048[1].JPG
SARK

Re: B&O Beovox 5700 opknappen

Bericht door SARK »

Altijd leuk, een (haalbare) restauratieklus :!:
Als je mazzel hebt is de lijm een thermoplast ... je kunt een klein stukje verwarmen om te kijken of je het zo los kan krijgen anders kun je de kast ook opnieuw fineren :idea:
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Bedankt voor de tip, met een föhn op zn heetste stand en een klein beetje wrikken viel het plankje er zo af, ik ga nu nog even verder met de rest van de lijmresten verwijderen, weet iemand een goede site waar ik nieuwe stofkapjes kan bestellen voor de woofers?
SARK

Bericht door SARK »

KoenVW schreef:
weet iemand een goede site waar ik nieuwe stofkapjes kan bestellen voor de woofers?
Henkjan misschien :?:
ray5150

Bericht door ray5150 »

SARK

Bericht door SARK »

Da's een goed gesorteerde webshop idd. maar ik vind de verzendkosten altijd zo hoog tov. hetgeen je besteld. Ik weet ook wel 'voor niets gaat de zon op' maar voor twee kappies van €5,- totaal moet je ook €8,50 verzendkosten neerleggen, vinnik altijd zo'n tegenvaller :-&
ray5150

Bericht door ray5150 »

mjah, aan de ene kant heb je wel gelijk. (ik probeer ook zoveel mogelijk zaken te doen met webshops die "realistische" verzendkosten hanteren, vooral voor busstukken.)
Aan de andere kant, is het iets dusdanigs gespecialeerds dat het op slechts weinig adressen te krijgen is.
SARK

Bericht door SARK »

Nog een tip, hou de vuilnisdagen in de gaten ... zo nu en dan ligt er wel eens een setje opgeblazen luidsprekers en met een beetje mazzel zitten daar nog bruikbare stofkapjes in. En eerdaags is het koninginnendag :idea:
bartsegers

Bericht door bartsegers »

Jou afmetingen voor de stofkapjes zijn dermate klein dat je wellicht wat anders kunt gebruiken?
Ik denk aan een flippo met wat vilt erover oid ?

Laat de geest de vrije loop zou ik zeggen.
Ik heb onlangs een 16cm stofkap besteld bij henkjan, en dat si een prachtig ding uiteraard.
Of hij ook kleinere kan leveren (tegen brievenbustarief) weet ik niet.

Je kunt natuurlijk ook zelf een mooie nieuwe behuizing maken, volgens mij loont zich dat zeker!
Wellicht met passief membraan aan achterzijde, om een klein front te creëren oid.

succes!
SARK

Bericht door SARK »

Twee stofkappen voor een tientje in Utrecht :wink:
http://link.marktplaats.nl/340984086
Bijlagen
Stofkap.jpg
MrCaBLeGuY

Bericht door MrCaBLeGuY »

Ik heb wel 2 stofkapjes voor je, net twee speakers @ grofvuil gedumpt. Ze hebben een diameter van 6,1 cm. Knip ze er zo uit en gooi ze in een envelop jouw kant op.

Hier bijgaand fototje, heb er 2 van:
_DSC0207.JPG
KoenVW

Bericht door KoenVW »

MrCaBLeGuY schreef:
Ik heb wel 2 stofkapjes voor je, net twee speakers @ grofvuil gedumpt. Ze hebben een diameter van 6,1 cm. Knip ze er zo uit en gooi ze in een envelop jouw kant op.

Hier bijgaand fototje, heb er 2 van:
_DSC0207.JPG
Oke dat is wel interesant, hoeveel wil je er voor hebben? Ik zit er ook aan te denken om mischien een nieuwe kast ervoor te bouwen, maar ik zit financieel niet erg ruim op het moment( arme student). Wat voor lijm moet ik gebruiken om die stofkapjes op de conus te plakken?
MrCaBLeGuY

Bericht door MrCaBLeGuY »

Kijk eerst even op die diameter past op je boxen, als dat past en het een nuttig doel heeft hoef ik er niks voor te hebben. Ik knip ze wel gewoon ruim uit (je mag hem zelf los maken ;))
KoenVW

Bericht door KoenVW »

Zo, mijn excuses voor mijn late reactie, maar ik ben nogal druk geweest deze week. Helaas heb ik een diameter van 7 tot 7,5 CM nodig voor de stofkapjes, alsnog bedankt! Als iemand anders ze heeft hoor ik het graag!
ray5150

Bericht door ray5150 »

Nou, hup naar buiten! vandaag is de dag je voor een prikkie een paar passende stofkappen kunt vinden...
vaak zitten er dan nog wat planken, draad en zooi omheen.... :mrgreen:
Laatst gewijzigd door ray5150 op vr 30 apr 2010, 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.
SARK

Bericht door SARK »

Ik heb voor je gekeken maar helaas niets gevonden ... en ben jij geslaagd :?:
bartsegers

Bericht door bartsegers »

ik heb hier twee x 8,5cm liggen evt?
harde stofkap, met plastic coating.
SARK

Bericht door SARK »

Zou Koen nog ergens in een goot liggen (feesten op Koninginnendag) :-&
KoenVW

Bericht door KoenVW »

zow dit is wel heel laat reageren, maar als je ze nog hebt zou ik ze graag overnemen! Ik ben momenteel bezig met verhuizen ( ik ga op kamers ) en ben niet erg veel bezig geweest met de hobby. Hoeveel moet je er voor hebben?
nxs77
Contacteer:

Bericht door nxs77 »

Bij mijn vorige werkgever lag er nog een oude B&O set op een rommelzolder(museum zoals ik dat noem).
De boxen daarvan zijn nog in goede staat incl originele verchroomde staanders.

Ze deden er nogal moeilijk en onduidelijk over wat er mee gaat gebeuren.. :evil:
Plaats reactie