Ik geloof er geen bal van. Ze kunnen gewoon niet meer aan Crystal Sound chipjes komen waarschijnlijk. Ik bedoel, je kiest toch voor een bepaald DAC-chipje? Komen ze ineens met iets heel anders aan
Ik stuurde Lukasz Fikus een mailtje, dit was zijn antwoord.
Well, china as you know has different standards, in many areas. I cant stop that. I will do something that they CAN'T copy. Namely - hand work. It sounds mysterious but soon the new things will be revealed.
Als iets is waar die Chinezen goed in zijn IS handwerk. Daarom kunnen complexe dingen qua montage daar zo goedkoop zijn. Voor die prijs is dat in Europa ondenkbaar geworden.
Die vlieger dat Chinezen alleen nog prutswerk leveren gaat allang niet meer algemeen geldend op.
Citaat van de Cirrus -site: Status: Not Recommended for New Designs
Recommended for New Designs: CS4398 http://www.cirrus.com/en/products/pro/detail/P34.html
Dat soort spul heeft nu eenmaal een looptijd van 1, hoogstens 2 jaar...
We hebben het over twee verschillende merken: Burr Brown PCM1798 tegen Cirrus Logic CS4398.
Digital / Analog converters: PCM1798 (24bit 192khz DAC) (Old version use CS4397)
Wat ze in China wel doen is zomaar zonder opgaaf van redenen andere componenten gebruiken en dan net doen of het hetzelfde is. Dat is ze blijkbaar moeilijk af te leren.
Wat ze in China wel doen is zomaar zonder opgaaf van redenen andere componenten gebruiken en dan net doen of het hetzelfde is. Dat is ze blijkbaar moeilijk af te leren.
Daar komen ze allang van terug en is zeker geen vaste regel meer heden ten dage. Er komen steeds meer goede Chinese managers die dat in de hand weten te houden.
Wat het HK dacje betreft: Het hoe en waarom weten we niet en gissen is nutteloos. Wat ik wel weet is dat wereldwijd erg moeilijk aan componenten is te komen momenteel.
Wat ik wel weet is dat wereldwijd erg moeilijk aan componenten is te komen momenteel.
Weet je ook waarom?
Hoezo? Wil je een zwart handeltje beginnen?
Nee, ik weet ook niet waarom maar het is een gegeven voor zowel passieve componenten als halfgeleiders. Zal wel met de wereldeconomie te maken hebben. Als die terugloopt wordt er minder geproduceerd en nu trekt het weer aan en dat ijlt altijd na.
Ik vraag me af waarom er niet een groep hobbyisten is die een bordje heeft ontwikkeld zonder voortrap, speciaal voor bv de Lampucera. Gewoon een simpele DAC op basis van de CS4398 ofzo.
Dan heb je een half af product wat slecht verkoopt. De meeste kopers zullen er géén Lampucera van willen maken. De huidige bordjes zijn een vrijwel 1:1 kopie van de evaluatie ontwerpen van de chip fabrikant.
Wil je een Lampucera dan heb met het huidige beschikbare toch alle mogelijkheden?