Sub aansluiten hoe?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Sus

Sub aansluiten hoe?

Bericht door Sus »

Ik heb een Technics voorversterker en eindversterker met daaraan een paar zelfbouwboxen.
De boxen zijn van het gesloten type en daardoor geven ze niet echt een diepe bas.
Nu was ik zo aan het denken als ik nu eens een actieve sub bij plaats.
Ik heb helaas geen enkele ervaring met een sub en zit daardoor met wat vragen.
Mijn voorversterker heeft twee pre outs een waar mijn eindversterker aan hangt en dus nog een L + R voor nog een eindversterker.
Kan ik van daar dus L +R (stereo) naar 1 ingang (mono) gaan op een actieve sub, of zitten daar eveneens een L + R ingang op?
Ik veronderstel dat in de actieve sub een filter zit dat al het hogere er uit filtert of moet daar ook nog een filter tussen komen?
Ik zou ook de sub achter de sofa willen plaatsen (staat daar uit het zicht en uit de buurt van mijn honden (hoop ik toch) ik heb dan de speakers voor en de sub achter, ik kan hem niet aan de voorkant plaatsen.
Naar ik dacht zou ik dus met een line out van de voorversterker naar de sub gaan die 220V voeding krijgt en automatis aanschakeld als hij sinjaal krijgt.
Blijft nog een vraag, welke sub is niet te duur en toch goed?
Ik dacht ook aan een sub met een LS van minstens 20cm, of 25cm, 30cm word de kast al snel te dik om achter de sofa te plaatsen (hoge rugleuning).
Plaats reactie