Ik heb een luidsprekerunit uit elkaar liggen na een opknapbeurt.
De volledige conus is losgehaald met spoel eraan etc. (ijzervijlsel in de luchtspleet)
Met welke lijm moet ik de spider en surround weer vastzetten?
Eerst schoonmaken met een speciaal middeltje nog? (de basket)
Luidsprekers reconen, welke lijm?
Moderator: Beheerdersteam
- bartsegers
Re: Luidsprekers reconen, welke lijm?
Ik heb bijna 10 jaar geleden mijn BNS luidsprekers gedaan (10cm SEAS woofertjes) met Bison TIX. Tegenwoordig ook in een gel versie te verkrijgen.
Speelt nog steeds als een tierelier!
Let wel op, die woofertjes van mijn speakers waren magnesium korf, rubber rolrand, jute spider. Met een foam rand kon het wel eens oppassen geblazen zijn met oplosmiddelrijke lijm als Bison TIX.
Met het lijmen van polypropeen en dergelijke heb je ook niets aan Bison TIX, dan moet je echt Loctite hebben met de juiste primer/activator...
http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/ ... te_770.PDF
Speelt nog steeds als een tierelier!
Let wel op, die woofertjes van mijn speakers waren magnesium korf, rubber rolrand, jute spider. Met een foam rand kon het wel eens oppassen geblazen zijn met oplosmiddelrijke lijm als Bison TIX.
Met het lijmen van polypropeen en dergelijke heb je ook niets aan Bison TIX, dan moet je echt Loctite hebben met de juiste primer/activator...
http://www.akd-tools.gr/xmsAssets/File/ ... te_770.PDF
Voor een foam rolrand, gewoon witte houtlijm (event. iets verdunt met water) werkt perfect.
Voor de spider heb ik geen idee, helaas.
Hardy
Voor de spider heb ik geen idee, helaas.
Hardy
- bartsegers
oke, ik was wat magertjes met mijn info.
Het betreft een PA unit, en dus een linnen surround, die gedrenkt is in een soort plastic.
de spider is van jute zoals normale drivers dat hebben.
er zitten nog lijmresten (in en op) de spider, verwijderen wellicht?
Ik heb de lijmen die er zaten opgelost met aceton, wat goed werkte. maakt alles lekker zacht alvorens je begint aan het sloopwerk.
Het betreft een PA unit, en dus een linnen surround, die gedrenkt is in een soort plastic.
de spider is van jute zoals normale drivers dat hebben.
er zitten nog lijmresten (in en op) de spider, verwijderen wellicht?
Ik heb de lijmen die er zaten opgelost met aceton, wat goed werkte. maakt alles lekker zacht alvorens je begint aan het sloopwerk.
Ik denk dat je met TIX een heel eind komt, de oude lijm hoeft waarschijnlijk niet eens verwijderd te worden.