Verder zoekende schijnen de "sound exciters" niets te kosten, maar de resultaten zijn wel verbazingwekkend als ik het zo lees:
Hier het lange topic op diyaudio. Bovenstaande dingen kosten geen drol: $12,50 voor 2 bij partsexpress. Intertechnik heeft ze ook, maar dan zijn ze 19,80 euro voor 2 ex. verzenden.
Als ik dan de PDF van een 6moons review lees van Podiumspeakers, dan denk ik: daar zou toch echt wel iets leuks mee te maken moeten zijn... En een youtube filmpje van een half uurtje huisvlijt
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=UyJxxvIBCIw[/youtube]
Ik denk dan 5-6 sound exciters op een redelijk groot paneel alla Podium speakers en een AS2.100 voor de "nodige" DSP
Dit principe, zelfs zonder DSP zou resultaten kunnen halen ala Magnepan, alhoewel dit sterk afhankelijk is van het plaatmateriaal waarop deze bevestigd worden en de manier van fixeren van het paneel.
Heeft iemand hier al eens gestoeid met deze dingen?
Ik zit er sterk aan te denken om 6 paartjes te bestellen. Helemaal met de lage dollar en zelfs incl. verzendkosten zou dit leuk kunnen zijn! In het DIYaudio topic en het youtube filmpje fixeerd hij ze niet aan de achterkant, maar dat lijkt me wel noodzakelijk om tot een goed resultaat te komen.