STA505: 40Vdc max. 3A
STA517B: 60Vdc max. 6A
Dat is dus bijna vier keer zo krachtig!!
De aanpassingen van 41hz:
-Alle elco's die op de voedingsspanning staan van 47Vdc vervangen voor 50Vdc exemplaren.
-Alle SMD 0.1uF condensatoren vervangen voor 100V X7R kwaliteit.
-Een LM317HV regulator die in theorie tot 60V gebruikt mag worden (meer hierover later)
-Uiteraard de STA517B chip zelf.
Aanpassingen van mijzelf:
-Dikker draad op de inductors. (volgende bouw krijgt ook grotere kernen om te meten of dit verbeteringen geeft)
-De regulators voorzien van externe spanning door op de ringkern transformatoren een extra wikkeling aan te brengen van 12Vac. LM317HVT werd namelijk toch erg heet omdat de twee-traps regulators samen toch van 47Vdc naar 5V omlaag moeten. Ondanks dat de stroom maar heel laag is voor die 5V. Ik hou daar niet van, zeker niet op een versterker die zelf wel een erg hoog rendement heeft.
De aanpassingen waren een koud kunstje. Voor bijvoorbeeld de regulators zit er een dikke weerstand vanaf de hoofdvoeding, deze gewoon verwijderd en daar de gelijkgerichte en gebufferde externe voeding op aangesloten.
Verder heb ik een tweede voedingsboard geplaatst (een 41hz PS3) om voor overdreven veel capaciteit te zorgen.
Het ruisniveau is zo laag dat ik er zelfs met mijn oor op een 91db/w/m tweeter nog naar moet zoeken! Dan is er iets gebeurd met de dynamiek ten opzichte van de standaard AMP11 wat gewoon onbeschrijflijk is!
De nieuwe kastjes van Hifi2000 in dit formaat (deze serie) hebben nu standaard aluminium boven en onderkanten in 2mm dik plaat! Had ik wel eerder willen hebben!! Dan is dus de hele kast in aluminium!
Hier dan wat foto's van mijn nederige knutselwerk: