Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

Bericht door KILLorBE »

Copy/paste van HTforum, misschien dat hier iemand een SRT9320 heeft (Harmony One vast en zeker wel).

Zoals de titel al aangeeft twijfel ik tussen deze 2 afstandsbedieningen, over de Philips is minder te vinden maar hij word iets beter beoordeeld dan de Harmony One, al scheelt het niet veel.

Met de ondersteuning van apparaten zit het bij de Harmony One wel goed, over de Prestigo 9320 kan ik bar weinig vinden.

Kwaliteit vind ik belangrijk, en wat dat betreft heb ik goede ervaringen met Philips afstandsbedieningen, over sommige Harmonies (iig de 525) heb ik gelezen dat de kwaliteit van de toetsen niet al te best is.

De A.B. moet iig de volgende apparaten kunnen bedienen (Zonder er mee te gooien of 'm als verlenging van je arm te gebruiken :lol: ):
Denon AVC-A10SE
Panasonic TX-P42G10
Oppo DV-981HD

Plus en Min punten:
Prestigo SRT9320:
+ Mogelijk de kwaliteit.
+ Configuratie zonder PC.
+ Ergonomie.
- Bug in de software (Is te verhelpen).
- Geen laadstation.

Harmony One:
+ Goede ondersteuning voor apparaten.
+ Goede service van Logitech (Heb ik bij de Philips hopelijk niet nodig).
+ Laadstation.
- Ergonomie.
- Mogelijk belabberde kwaliteit toetsen.
- PC nodig voor veranderingen/configuratie.

Als iemand + of - punten kan bevestigen/ontkrachten of toevoegen, graag, ik ben afgegaan op hetgeen ik gelezen heb.
Wat ergonomie betreft heb ik het liefst een simpele rechthoekige A.B. die je niet dwingt om 'm op een bepaalde manier vast te houden, als ik naar de Harmony One kijk lijkt hij dat wel te doen.

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

Bericht door Forza »

Ik heb alleen ervaring met de Harmony:

Je hangt hem aan de pc, stopt de cd erin, selecteert uit een lijst al je apparaten en dan kan je alles al bedienen. Om de voorkeuren in te stellen om bijvoorbeeld een dvd te kijken, kies je per apparaat de instelling die je wilt (hdmi 1/2/3, Coax/Optisch 1/2 etc) en wanneer je dan op "dvd kijken" drukt zorgt de harmony ervoor dat alle apparaten in de juiste instelling staat. Het werkt echt perfect. Ook neemt de Harmony alle knopjes van de afstandsbediening automatisch over, en kan je via het touchscreen alle specifieke knopjes ook gebruiken.
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

Bericht door KILLorBE »

Bedankt voor je reactie, maar ik was al bang dat het over de Harmony One zou gaan :-#

De Prestigo is wat dat betreft niet veel anders (Werkt ook met Activities), maar daar zal ik weinig mee werken omdat m'n TV en audio apparatuur niet bij elkaar staan.
Ik wou een AV meubel bouwen, maar ik kom niet uit met m'n draaitafel en tevens zou ik dan m'n Spectral meubel moeten verkopen, en ik ben bang dat ik daar spijt van krijg (Model word niet meer gemaakt of verkocht), een vergelijkbaar model is wel te koop maar dan zonder CD rekjes en het zou me dan weer een nier of een long kosten :wink: ).

Misschien moet ik maar voor de Prestigo gaan, dan is er iig 1 persoon op ZBA die 'm heeft :-s

Hoe zit het met de ergonomie van de Harmony One? Is het echt zoals het lijkt of kun je 'm ook makkelijk anders in je hand houden? Ik bedoel, met de vormgeving zoals ik op plaatjes zie lijkt het me niet makkelijk om de onderste toetsen (Cijfers) te bedienen met één hand....OK op de Prestigo zitten die cijfer toetsen helemaal niet, maar die heeft een lijst met favorieten op het touchscreen (Heeft de One dat ook?).

Dat zo'n simpel apparaat de keuze zo moeilijk kan maken...het zou verboden moeten worden.
Gebruikersavatar
Wowly
Beheerder
Berichten: 8788
Lid geworden op: vr 19 nov 2004, 18:56
Locatie: Budel
Contacteer:

Re: Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

Bericht door Wowly »

ergonomie is voor verschillend voor bepaalde mensen. sommige vinden het fijn (zoals ikke), andere niet.

het apparaat werkt probleemloos, de logitech wordt echter zéér veel verkocht. er zullen dus veel meer mensen negatief kúnnen zijn dan over de philips.
Gebruikersavatar
Forza
Berichten: 616
Lid geworden op: di 24 jul 2007, 22:31
Locatie: Eindhoven

Re: Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

Bericht door Forza »

KILLorBE schreef:
Misschien moet ik maar voor de Prestigo gaan, dan is er iig 1 persoon op ZBA die 'm heeft :-s
Gewoon doen :D , binnen 2 weken mag je een apparaat zonder opgave van reden terug brengen, waarbij je je geld gewoon moet terug krijgen. Dat zeg ik altijd tegen mijn klanten :-$ , maar die Harmony heb ik nog nooit terug zien komen :twisted: .

En als ik eerlijk ben, prijs ik die Harmony ook altijd wel aan. Puur omdat ik daarmee wat ervaring heb en weet dat het gewoon goed werkt. Die Philips verkoop ik nooit omdat ik er nog nooit mee heb gespeeld en niet weet of hij goed werkt, het kan dus best dat hij veel beter/fijner is dan de Harmony.... 8-[.
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

Bericht door JvS »

Ik heb de Harmony One en ik vond het geen moeilijke beslissing. Dat ding is namelijk echt goed. Alleen het juist africhten van activities is even een puzzelwerkje. Verder is het gewoon een goed ding.

ALs je cijfertoetsen belangrijk vindt, dan zou ik die philips helemaal links laten liggen. Het touchscreen wil je namelijk zo min mogelijk gebruiken. Ik gebruik het touchscreen alleen om van activiteit te wisselen of om soms iets exotisch te doen. Daar moet je namelijk naar kijken om hem te kunnen bedienen en dat is niet relaxed als je dat bij het zappen moet doen.

Ik heb de oplossing voor je: Focus je niet zo op de negatieve punten (slechte knopjes bij een ander model ergens op internet gelezen?) en koop hem gewoon.

Wat ik eigenlijk een beetje tussen de regels doorlees, is dat je eigenlijk je keus al hebt gemaakt voor de phhilips en die aankoop graag wilt rechtvaardigen. Iedereen raadt vervolgens de Harmony aan (terecht naar mijn idee) en dan wordt de keus moeilijk :).

Er zijn overigens wel gebruikerservaringen te vinden. Op kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/afstandsbedien ... ws/323427/
Gebruikersavatar
KILLorBE
Berichten: 280
Lid geworden op: do 12 jun 2008, 23:17
Locatie: Nijmegen

Re: Logitech Harmony One of Philips Prestigo SRT9320?

Bericht door KILLorBE »

Bedankt voor de reacties.
Wowly schreef:
ergonomie is voor verschillend voor bepaalde mensen. sommige vinden het fijn (zoals ikke), andere niet.
Klopt, het is vaak ook een kwestie van wennen, maar ik kan b.v. niet wennen aan de Panasonic A.B. (week of 6 in bezit).
JvS schreef:
Ik heb de Harmony One en ik vond het geen moeilijke beslissing. Dat ding is namelijk echt goed. Alleen het juist africhten van activities is even een puzzelwerkje. Verder is het gewoon een goed ding.

ALs je cijfertoetsen belangrijk vindt, dan zou ik die philips helemaal links laten liggen. Het touchscreen wil je namelijk zo min mogelijk gebruiken. Ik gebruik het touchscreen alleen om van activiteit te wisselen of om soms iets exotisch te doen. Daar moet je namelijk naar kijken om hem te kunnen bedienen en dat is niet relaxed als je dat bij het zappen moet doen.

Ik heb de oplossing voor je: Focus je niet zo op de negatieve punten (slechte knopjes bij een ander model ergens op internet gelezen?) en koop hem gewoon.

Wat ik eigenlijk een beetje tussen de regels doorlees, is dat je eigenlijk je keus al hebt gemaakt voor de phhilips en die aankoop graag wilt rechtvaardigen. Iedereen raadt vervolgens de Harmony aan (terecht naar mijn idee) en dan wordt de keus moeilijk :).

Er zijn overigens wel gebruikerservaringen te vinden. Op kieskeurig:
http://www.kieskeurig.nl/afstandsbedien ... ws/323427/
Bedankt voor je waardevolle reactie!!
Ik stond er even niet bij stil dat het blindelings gebruik kunnen maken van toetsen voor mij toch wel belangrijk is 8-[, de cijfertoetsen zal ik niet echt missen alhoewel ik ze wel gebruik, maar de pauze/play/stop...etc. toetsen om b.v. m'n DVD speler te bedienen zal ik zeker missen, op de Philips zijn die, net zoals de cijfertoetsen, helemaal niet aanwezig.

Wat de negatieve punten betreft: Ik ben daar niet vanuit gegaan, van bijna alle merken/producten is er wel een mindere serie/batch en daar zal ik een andere serie dus niet op beoordelen, en tenslotte maakt Logitech over het algemeen goede producten.

Je hebt aardig goed tussen de regels door gelezen, de Philips had idd mijn voorkeur en ik zocht een goede reden om 'm juist wel of niet te kopen, door jou reactie ben ik van gedachte verandert.

Jammer dat je niet iets eerder gereageerd hebt, en ik niet langer gewacht heb met bestellen (heb de Philips Zondag tussen 10 en 11 besteld, die gaat dus meteen retour ](*,) ).

Ach ja, soms denk ik te lang na over een aankoop en soms ben ik iets te impulsief, jammer van de verzendkosten maar daar ga ik niet dood aan.

BTW: Helemaal niet gedacht aan Kieskeurig.nl ](*,)
Plaats reactie