Wie, wat, hoe?
Geplaatst: zo 17 jan 2010, 23:02
Goedenavond allemaal,
Een tijdje geleden had ik geconstateerd dat mijn linker luidspreker een ruisend/krakend geluid geeft. Hier heb ik informatie over gevraagt op dit forum en was tot de conclusie gekomen dat ik het best wat anders kan kopen.
Maar, bij mijn zoektocht heb ik meerdere malen ervaren dat een versterker van zeg 500 euro stereo vele malen beter klinkt dan een receiver van ongeveer 800 euro. Misschien wel logisch ook.
Nu kijk ik met regelmaat films en zodoende is 5 kanaals dus wel wenselijk. Maar, ach...de kwaliteit vind ik toch wat minder belangrijk dan dat ik naar een cd luister.
Nu dacht ik, waarom koop ik dan geen redelijk eenvoudige receiver en koppel daar een eindversterker achter. En dan, het liefst van hetzelfde merk. Maar dat valt nog niet mee.
Hoewel merken als onkyo, marantz, denon enz. enz. behoorlijk betaalbare goedklinkende geintergreerde versterkers heeft zijn ze erg duur voor wat betreft de eindversterkers.
Weet iemand misschien een goede betaalbare oplossing? Samen wil ik er ongeveer 1000 euro aan besteden.
Elk advies is meer dan welkom.
Een tijdje geleden had ik geconstateerd dat mijn linker luidspreker een ruisend/krakend geluid geeft. Hier heb ik informatie over gevraagt op dit forum en was tot de conclusie gekomen dat ik het best wat anders kan kopen.
Maar, bij mijn zoektocht heb ik meerdere malen ervaren dat een versterker van zeg 500 euro stereo vele malen beter klinkt dan een receiver van ongeveer 800 euro. Misschien wel logisch ook.
Nu kijk ik met regelmaat films en zodoende is 5 kanaals dus wel wenselijk. Maar, ach...de kwaliteit vind ik toch wat minder belangrijk dan dat ik naar een cd luister.
Nu dacht ik, waarom koop ik dan geen redelijk eenvoudige receiver en koppel daar een eindversterker achter. En dan, het liefst van hetzelfde merk. Maar dat valt nog niet mee.
Hoewel merken als onkyo, marantz, denon enz. enz. behoorlijk betaalbare goedklinkende geintergreerde versterkers heeft zijn ze erg duur voor wat betreft de eindversterkers.
Weet iemand misschien een goede betaalbare oplossing? Samen wil ik er ongeveer 1000 euro aan besteden.
Elk advies is meer dan welkom.