Hoi
Ik gebruik de gainclones met lm3875 nu als sub amp
ze gaan tot 150 hertz
het zijn subs met 1 15 inch woofer per kast
de woofers hebben deze specs :
Technical data: Fs - 38.9 Hz, Re - 13.6 ohm, Mms - 66 gr., BL - 28.5, Qts - 0.25, Qes - 0.26, Qms - 5.12, Vas - 258.2 liter, Vd - 513 dm3, Rms - 3.16, Sd - 855 cm2, Coil height - 7mm, Air Gap height - 14mm, Sensitivity - 99.6dB, Power - 150Watt, Overal diameter - 388 mm
Het is helemaal niet slecht vind ik zelf maar het mag een ietsje strakker, wat meer controlle.
Zou hier wat meer capaciteit in de voeding een verbetering brengen?
ik heb nu bij de achter de diodes 4,7 uf en bij de chip zelf 1500uf
Wat zou ik eens kunnen proberen?
heb nog verschillende 8000uf 64v elco's liggen
Zou ik die kunnen gebruiken en waar zou ik ze dan het best kunnen plaatsen ?
de trafo's die ik gebruik zijn ringkernen van 500va per versterker
als iemand tips heeft hoe ik ze tot goeie sub versterkers kan bouwen graag !
groeten Robert
gainclone als sub amp
Moderator: Beheerdersteam
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
1500 uF is echt te weinig.
Die gainclone puristen zijn af en toe echt gek met hun minimale aanpak. Waarom een 500 VA trafo voor een 56 W classe B amp?
Pleur gewoon flink wat van die elko's achter de diode, op iedere rail parallel. Dus tussen + en gnd en - en gnd. Zou al flink wat moeten helpen gok ik zo.
Die gainclone puristen zijn af en toe echt gek met hun minimale aanpak. Waarom een 500 VA trafo voor een 56 W classe B amp?
Pleur gewoon flink wat van die elko's achter de diode, op iedere rail parallel. Dus tussen + en gnd en - en gnd. Zou al flink wat moeten helpen gok ik zo.
- voodooless
- Berichten: 4775
- Lid geworden op: di 02 nov 2004, 23:23
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
