Bedankt voor het antwoorden Martin
Nijn schreef:
Ik weet niet precies welke onderdelen je mist, maar ik heb even in het schema gekeken. De volume regeling hebben ze wel cool aangepakt, wordt geregeld met een lampje en lichtgevoelige weerstanden

waarbij er ook nog een extra regeling is opgenomen om de loudness van het volume-niveau afhankelijk te maken!
Ja dat kan ik helaas ook niet achterhalen aan de hand van het schema maar de bediening van vollume/phono/tape/etc wat (dus waarschijnlijk) lichtgevoelige weerstanden zijn mis ik. Ik mis zeg maar 2 kleine printplaatjes die links en rechtsonderin horen te zitten (onder wat ik vermoed dat het de voeding is, links, en onder de draaiknop van de tuner)
Nijn schreef:
Als je hem als eindversterker wilt testen, zou je kunnen proberen signaal in te koppelen bij C219 en C319. Wel even opletten dat er gelijkspanning op dat punt kan staan (vind je bron niet leuk), dus het makkelijkste is om het even via een extra condensator te doen.
En aan wat voor condensator moet ik dan denken? En moet het een radiosignaal zijn of een muzieksignaal? Ik neem aan een signaal rechtstreeks uit een casettedek/cdspeler etc?
Nijn schreef:
De eindversterker (= alles rechts van C219 in schema2b via de link die je gaf) ziet er niet super speciaal uit, dus ik weet niet of je het de moeite vind. Aan de andere kant is het altijd leuk om te leren.
Ik zie het zitten, maar is het dan zo dat ik op P2 (tussen C219 en C239) de massa/min moet aansluiten?
En moet ik die voeding/plus van het signaal links (kant van de pijl) of rechts van die C219 of C239 aansluiten?
Nijn schreef:
Verder weet ik niet hoeveel kennis van elektronica je verder hebt, maar altijd oppassen want je hebt zowel netspanning als voedingsspanning van de eindversterker in de behuizing!
Groetjes,
Martin
Wat betreft veiligheid ben ik niet 100% op de hoogte, maar ben daarintegen wel heel voorzichtig wat dat betreft.
Ben gewoon zeer nieuwsgierig hoe o.a. zo'n radio in elkaar steekt en of ik er wat mee kan. Hoe minder bijzonder de
versterker is hoe minder groot het leed zo zie ik dan
Maar zit nog wat te pluizen, ik zie dan recht onder C219 en C239 2 lijnen het versterker gedeelte binnenkomen wat dan waarschijnlijk de plus is met 15v?, helemaal rechts (bijna onder de luidsprekeruitgangen) zie ik ook 2 lijnen binnenkomen wat
'switch on' en
'switch off' zou moeten zijn.
En de 2 punten die hiertussen liggen naar naar beneden naar (wat denk ik) de bediening is voor phono, tuner, tape enz?
Alvast bedankt