nieuw zelfbouw lid
Geplaatst: za 02 jan 2010, 17:44
Hallo allemaal,
Ik ben Michael en uiteraard besmet met het zelfbouw virus.
Sinds begin jaren '90 ben ik aan het bouwen,
Mijn eerste set was de Karlson kast met er bovenop een vifa middentoner en tweeter.
De buren waren echt blij met mij die kast ging echt verschrikkelijk laag.
Een paar jaar later is deze vervangen door een 4-weg systeem met vifa drivers (eigen ontwerp). Deze set heb ik nog steeds is wel een aantal keer van kleur veranderd.
Inmiddels is deze set aangevult met een carat center speaker en een eigen ontwerp 3,5 weg systeem.
Verders heb ik voor een aantal vrienden de vifa basis en delta (beide aangepast) in elkaar geknutselt. Ook een aantal auto,s voorzien van nieuwe deurpanelen (uiteraard met speakers erin). Het enige nadeel is dat de kofferbak niet meer te gebruiken is.
Ik heb ook eens een poging gedaan om de bose acoustic wave canon na te bouwen maar daar ben ik mee gestopt ik had een pijp van bijna 3,5 meter nodig en dat is een beetje lastig weg te werken in een woonkamer.
Mijn volgende project zal een 2-weg systeem zijn met een subwoofer. Uiteraard voorzien van vifa unit's. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen op dit project.
Ik ben Michael en uiteraard besmet met het zelfbouw virus.
Sinds begin jaren '90 ben ik aan het bouwen,
Mijn eerste set was de Karlson kast met er bovenop een vifa middentoner en tweeter.
De buren waren echt blij met mij die kast ging echt verschrikkelijk laag.
Een paar jaar later is deze vervangen door een 4-weg systeem met vifa drivers (eigen ontwerp). Deze set heb ik nog steeds is wel een aantal keer van kleur veranderd.
Inmiddels is deze set aangevult met een carat center speaker en een eigen ontwerp 3,5 weg systeem.
Verders heb ik voor een aantal vrienden de vifa basis en delta (beide aangepast) in elkaar geknutselt. Ook een aantal auto,s voorzien van nieuwe deurpanelen (uiteraard met speakers erin). Het enige nadeel is dat de kofferbak niet meer te gebruiken is.
Ik heb ook eens een poging gedaan om de bose acoustic wave canon na te bouwen maar daar ben ik mee gestopt ik had een pijp van bijna 3,5 meter nodig en dat is een beetje lastig weg te werken in een woonkamer.
Mijn volgende project zal een 2-weg systeem zijn met een subwoofer. Uiteraard voorzien van vifa unit's. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen op dit project.
