nieuw zelfbouw lid
Moderator: Beheerdersteam
nieuw zelfbouw lid
Hallo allemaal,
Ik ben Michael en uiteraard besmet met het zelfbouw virus.
Sinds begin jaren '90 ben ik aan het bouwen,
Mijn eerste set was de Karlson kast met er bovenop een vifa middentoner en tweeter.
De buren waren echt blij met mij die kast ging echt verschrikkelijk laag.
Een paar jaar later is deze vervangen door een 4-weg systeem met vifa drivers (eigen ontwerp). Deze set heb ik nog steeds is wel een aantal keer van kleur veranderd.
Inmiddels is deze set aangevult met een carat center speaker en een eigen ontwerp 3,5 weg systeem.
Verders heb ik voor een aantal vrienden de vifa basis en delta (beide aangepast) in elkaar geknutselt. Ook een aantal auto,s voorzien van nieuwe deurpanelen (uiteraard met speakers erin). Het enige nadeel is dat de kofferbak niet meer te gebruiken is.
Ik heb ook eens een poging gedaan om de bose acoustic wave canon na te bouwen maar daar ben ik mee gestopt ik had een pijp van bijna 3,5 meter nodig en dat is een beetje lastig weg te werken in een woonkamer.
Mijn volgende project zal een 2-weg systeem zijn met een subwoofer. Uiteraard voorzien van vifa unit's. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen op dit project.
Ik ben Michael en uiteraard besmet met het zelfbouw virus.
Sinds begin jaren '90 ben ik aan het bouwen,
Mijn eerste set was de Karlson kast met er bovenop een vifa middentoner en tweeter.
De buren waren echt blij met mij die kast ging echt verschrikkelijk laag.
Een paar jaar later is deze vervangen door een 4-weg systeem met vifa drivers (eigen ontwerp). Deze set heb ik nog steeds is wel een aantal keer van kleur veranderd.
Inmiddels is deze set aangevult met een carat center speaker en een eigen ontwerp 3,5 weg systeem.
Verders heb ik voor een aantal vrienden de vifa basis en delta (beide aangepast) in elkaar geknutselt. Ook een aantal auto,s voorzien van nieuwe deurpanelen (uiteraard met speakers erin). Het enige nadeel is dat de kofferbak niet meer te gebruiken is.
Ik heb ook eens een poging gedaan om de bose acoustic wave canon na te bouwen maar daar ben ik mee gestopt ik had een pijp van bijna 3,5 meter nodig en dat is een beetje lastig weg te werken in een woonkamer.
Mijn volgende project zal een 2-weg systeem zijn met een subwoofer. Uiteraard voorzien van vifa unit's. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen op dit project.
Re: nieuw zelfbouw lid
Ik moet ineens denken aan een weppagina die ik ooit zag, iemand in, ik meen italie, had in de kelder onder zijn huis een stel 12" inchers staan,brimi01 schreef:Ik heb ook eens een poging gedaan om de bose acoustic wave canon na te bouwen maar daar ben ik mee gestopt ik had een pijp van bijna 3,5 meter nodig en dat is een beetje lastig weg te werken in een woonkamer.
en via gemetselde wanden die een hoornsysteem vormde stuurde hij de lage (aardbevings) tonen de huiskamer in...
Iemand die weet wat ik bedoel?
Maar een gevouwen horn kun je best wel in de huiskamer kwijt, er zijn hier vast mensen die dat gemaakt hebben...
Re: nieuw zelfbouw lid
Deze fanaat bedoel je.ray5150 schreef:Ik moet ineens denken aan een weppagina die ik ooit zag, iemand in, ik meen italie, had in de kelder onder zijn huis een stel 12" inchers staan,
en via gemetselde wanden die een hoornsysteem vormde stuurde hij de lage (aardbevings) tonen de huiskamer in...
Iemand die weet wat ik bedoel?
- MechanicalAnimal
- Berichten: 3257
- Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
- Locatie: Apeldoorn
Re: nieuw zelfbouw lid
Hallo brimi01,brimi01 schreef:Hallo allemaal,
Mijn eerste set was de Karlson kast met er bovenop een vifa middentoner en tweeter.
De buren waren echt blij met mij die kast ging echt verschrikkelijk laag.
3 x raden waar ik mee ben begonnen..........

Re: nieuw zelfbouw lid
Jij, ook al...........MechanicalAnimal schreef:3 x raden waar ik mee ben begonnen..........
Maar eerlijk is eerlijk, het waren mijn 2e eigenbouw speakers (met AD9710M er in). Mijn eerste begin was een Philips 2-weg bouwpakketje wat later nog heel lang op mijn pa zijn werkkamer heeft gestaan.
Welkom Brimi.
Re: nieuw zelfbouw lid
ik heb die kasten ook eens gebouwd met philips ad5200m erin
knoerthard gingen die dingen
btw welkom hier
mvg
audioot
knoerthard gingen die dingen
btw welkom hier
mvg
audioot
- audiomanics
- Berichten: 4575
- Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
- Locatie: Appelscha
- Contacteer:
Re: nieuw zelfbouw lid
Ja zo'n kast heb ik ook nog eens gemaakt voor mijn schoonvader (maar mijn schoonmoeder redt het best alleen, nu...)
Pas geleden nog een bordje moeten maken voor een drijvende naamgenoot?? Kees
Pas geleden nog een bordje moeten maken voor een drijvende naamgenoot?? Kees
