nieuw zelfbouw lid

Wat vinden we van t forum....

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
brimi01
Berichten: 1
Lid geworden op: za 02 jan 2010, 17:17
Locatie: Haarlemmermeer

nieuw zelfbouw lid

Bericht door brimi01 »

Hallo allemaal,

Ik ben Michael en uiteraard besmet met het zelfbouw virus.
Sinds begin jaren '90 ben ik aan het bouwen,
Mijn eerste set was de Karlson kast met er bovenop een vifa middentoner en tweeter.
De buren waren echt blij met mij die kast ging echt verschrikkelijk laag.

Een paar jaar later is deze vervangen door een 4-weg systeem met vifa drivers (eigen ontwerp). Deze set heb ik nog steeds is wel een aantal keer van kleur veranderd.

Inmiddels is deze set aangevult met een carat center speaker en een eigen ontwerp 3,5 weg systeem.

Verders heb ik voor een aantal vrienden de vifa basis en delta (beide aangepast) in elkaar geknutselt. Ook een aantal auto,s voorzien van nieuwe deurpanelen (uiteraard met speakers erin). Het enige nadeel is dat de kofferbak niet meer te gebruiken is.

Ik heb ook eens een poging gedaan om de bose acoustic wave canon na te bouwen maar daar ben ik mee gestopt ik had een pijp van bijna 3,5 meter nodig en dat is een beetje lastig weg te werken in een woonkamer.

Mijn volgende project zal een 2-weg systeem zijn met een subwoofer. Uiteraard voorzien van vifa unit's. Ik zal jullie op de hoogte houden van de vorderingen op dit project.
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door Henkjan »

Ha die Michael, welkom hier!
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door ray5150 »

brimi01 schreef:
Ik heb ook eens een poging gedaan om de bose acoustic wave canon na te bouwen maar daar ben ik mee gestopt ik had een pijp van bijna 3,5 meter nodig en dat is een beetje lastig weg te werken in een woonkamer.
Ik moet ineens denken aan een weppagina die ik ooit zag, iemand in, ik meen italie, had in de kelder onder zijn huis een stel 12" inchers staan,
en via gemetselde wanden die een hoornsysteem vormde stuurde hij de lage (aardbevings) tonen de huiskamer in...
Iemand die weet wat ik bedoel?

Maar een gevouwen horn kun je best wel in de huiskamer kwijt, er zijn hier vast mensen die dat gemaakt hebben...
Gebruikersavatar
Arno
Berichten: 3397
Lid geworden op: zo 17 apr 2005, 13:40
Locatie: Dordrecht

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door Arno »

ray5150 schreef:
Ik moet ineens denken aan een weppagina die ik ooit zag, iemand in, ik meen italie, had in de kelder onder zijn huis een stel 12" inchers staan,
en via gemetselde wanden die een hoornsysteem vormde stuurde hij de lage (aardbevings) tonen de huiskamer in...
Iemand die weet wat ik bedoel?
Deze fanaat bedoel je. 8)
Gebruikersavatar
ray5150
Berichten: 28143
Lid geworden op: vr 13 apr 2007, 23:56
Locatie: s-Gravenhage

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door ray5150 »

Yep, die bedoelde ik..
Gebruikersavatar
MechanicalAnimal
Berichten: 3257
Lid geworden op: za 22 mar 2008, 11:31
Locatie: Apeldoorn

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door MechanicalAnimal »

brimi01 schreef:
Hallo allemaal,

Mijn eerste set was de Karlson kast met er bovenop een vifa middentoner en tweeter.
De buren waren echt blij met mij die kast ging echt verschrikkelijk laag.
Hallo brimi01,

3 x raden waar ik mee ben begonnen..........

Afbeelding

:mrgreen:
Gebruikersavatar
Pjotr
Berichten: 36741
Lid geworden op: do 26 aug 2004, 18:34
Locatie: bollenstreek

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door Pjotr »

MechanicalAnimal schreef:
3 x raden waar ik mee ben begonnen..........
Jij, ook al........... :mrgreen:

Maar eerlijk is eerlijk, het waren mijn 2e eigenbouw speakers (met AD9710M er in). Mijn eerste begin was een Philips 2-weg bouwpakketje wat later nog heel lang op mijn pa zijn werkkamer heeft gestaan.

Welkom Brimi.
audioot
In memoriam †
Berichten: 1242
Lid geworden op: za 21 mei 2005, 21:26
Locatie: eke belgie

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door audioot »

ik heb die kasten ook eens gebouwd met philips ad5200m erin
knoerthard gingen die dingen
btw welkom hier
mvg
audioot
Gebruikersavatar
audiomanics
Berichten: 4575
Lid geworden op: za 08 apr 2006, 21:54
Locatie: Appelscha
Contacteer:

Re: nieuw zelfbouw lid

Bericht door audiomanics »

Ja zo'n kast heb ik ook nog eens gemaakt voor mijn schoonvader (maar mijn schoonmoeder redt het best alleen, nu...)
Pas geleden nog een bordje moeten maken voor een drijvende naamgenoot??
Brimi2.jpg
Kees
Plaats reactie

Terug naar “Forumaangelegenheden, Algemeen”