Buizenradio expert gezocht
Moderators: Barry2001, Beheerdersteam
Buizenradio expert gezocht
Hallo allemaal,
We hebben al jaren een oude buizenradio op de kast in de woonkamer staan, die van de vader van mijn moeder is geweest. Een echt erfstuk dus. Hij heeft al minstens 15 jaar niks gedaan, want hij werkt niet meer en staat dus meer als decoratie in de kamer.
Nu wil ik hem laten repareren als cadeau voor mijn moeder. Ik heb geen idee wat er mee mis is want ik heb totaal geen verstand van buizenradio's.
Is er iemand hier op het forum die een poging wil wagen, of kent iemand een persoon of bedrijf waar ik terecht kan? Kapot is hij toch al dus veel kan er niet mis gaan neem ik aan.
Alvast bedankt!
Ik heb nog een linkje gevonden: http://www.radiocollection.net/philips/bx115u.html
We hebben al jaren een oude buizenradio op de kast in de woonkamer staan, die van de vader van mijn moeder is geweest. Een echt erfstuk dus. Hij heeft al minstens 15 jaar niks gedaan, want hij werkt niet meer en staat dus meer als decoratie in de kamer.
Nu wil ik hem laten repareren als cadeau voor mijn moeder. Ik heb geen idee wat er mee mis is want ik heb totaal geen verstand van buizenradio's.
Is er iemand hier op het forum die een poging wil wagen, of kent iemand een persoon of bedrijf waar ik terecht kan? Kapot is hij toch al dus veel kan er niet mis gaan neem ik aan.
Alvast bedankt!
Ik heb nog een linkje gevonden: http://www.radiocollection.net/philips/bx115u.html
Re: Buizenradio expert gezocht
Eerst en vooral het stof eraf doen 
dat is iets wat je zelf ook prima kan.
Verder raad ik je aan om alle condensatoren te vervangen (of toch zeker de koppelcondensatoren), maar er zijn hier vast wel mensen die er een pak meer verstand van hebben
succes !
dat is iets wat je zelf ook prima kan.
Verder raad ik je aan om alle condensatoren te vervangen (of toch zeker de koppelcondensatoren), maar er zijn hier vast wel mensen die er een pak meer verstand van hebben
succes !