Pagina 1 van 1

Welke budget tuner..

Geplaatst: vr 18 dec 2009, 14:16
door Bukem
Beste Allemaal,

Ik ben op zoek naar een betaalbare tuner met een goede geluidskwaliteit maar met een sober en degelijk voorkomen. Deze exemplaren hebben momenteel mijn aandacht: http://www.stassen.nl/specificaties/ver ... neer-f-f3j
Afbeelding

en deze

http://www.stassen.nl/specificaties/ver ... -tu-1500ae
Afbeelding

De prijzen zijn zeer netjes maar is de geluidskwaliteit ook daar naar? Hebben jullie nog suggesties en of ervaring met dergelijke tuners?

Gr,

Bukem

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: vr 18 dec 2009, 14:25
door Miniwatt
Ik zou eens contact opnemen met http://www.tubejack.nl/. Hij is specialist in tuners reviseren en heeft meestal wel wat te koop staan. Van de geluidskwaliteit mag je veel verwachten. En anders kan hij iig uitstekend advies geven ;)

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: vr 18 dec 2009, 15:25
door Bukem
Thanks voor de link...ik zoek echter toch iets moderners.

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: vr 18 dec 2009, 18:22
door ray5150
Als het gebruikt mag zijn kan ik je de Sony ES series aanraden, goede spec's, degelijk gebouwd, fijn geluid.
Je moet wel van de Champangne kleur houden. (Ze waren ook in het zwart...)

Door de stortvloed aan surround versterkers worden er tegenwoordig niet zoveel tuners meer gebouwd.

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: vr 18 dec 2009, 18:52
door Bukem
ray5150 schreef:
Door de stortvloed aan surround versterkers worden er tegenwoordig niet zoveel tuners meer gebouwd.
Toch zal je dat verbazen, het aanbod vind ik toch behoorlijk te noemen. Ken jij een merk dat vroeger nog tuners maakte en nu niet meer?

Sony heb ik persoonlijk een trauma aan overgehouden. Van kinds af aan kwam mijn vader altijd met Sony spul aanzetten en zonder uitzondering zijn al die apparaten allemaal stuk gegaan. Zal wel botte pech zijn geweest. Ik zal eens een blik werpen op die ES modellen. Ik hoop dat die er een beetje sober uitzien maar ik vrees voor grote gouden letters en houten zijpaneeltjes.

Gr,

Bukem

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: vr 18 dec 2009, 22:19
door mipo
Koop een goedkope budgettuner en laat deze tunen door Jack. Ikzelf heb een weliswaar niet zo heel moderne Rotel tuner licht laten aanpassen en deze klonk daarna aanzienlijk beter.

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: za 19 dec 2009, 0:05
door ray5150
Bukem schreef:
ray5150 schreef:
Door de stortvloed aan surround versterkers worden er tegenwoordig niet zoveel tuners meer gebouwd.
Toch zal je dat verbazen, het aanbod vind ik toch behoorlijk te noemen. Ken jij een merk dat vroeger nog tuners maakte en nu niet meer?
Dat niet zozeer maar de "grote Japanse merken" hadden pakweg 20,25 jaar gelden een model of 5 a 6 om uit te kiezen.
Nu is dat meestal een stuk of 2 a 3...
Bukem schreef:
Sony heb ik persoonlijk een trauma aan overgehouden. Van kinds af aan kwam mijn vader altijd met Sony spul aanzetten en zonder uitzondering zijn al die apparaten allemaal stuk gegaan. Zal wel botte pech zijn geweest. Ik zal eens een blik werpen op die ES modellen. Ik hoop dat die er een beetje sober uitzien maar ik vrees voor grote gouden letters en houten zijpaneeltjes.
Tja, dat had ook ieder ander willekeurig japans merk kunnen zijn. (behalve Accuphase...)
Ik heb hier een analoge Sony tuner op de slaapkamer staan is die rond de 30 jaar en nog steeds dagelijks werkt.
Feit is dat de ES serie bovengemiddeld goed is kwa bouwkwaliteit.
Daarom was de nieuwprijs destijds ook bovengemiddeld.

Mischien heb je hier iets aan:

http://www.fmtunerinfo.com/index.html

Wat betreft de modellen die je voorsteld, ik denk dat ze mekaar niet zo heel veel ontlopen.
Persoonlijk vind ik de Denon er wat beter uitzien qua styling.

Geplaatst: za 19 dec 2009, 9:17
door Dinobe
Wat denk je hier van:

NAD C425
Afbeelding

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: zo 20 dec 2009, 17:28
door Bukem
Die Nad ziet er ook smakelijk uit, heb je die zelf?

Gr,

Bukem

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: wo 30 dec 2009, 15:26
door bartsegers
Ik heb de NAD C422 , en niets dan lof!
Kwaliteit middels kabel is uitsekend, intuatief erg fijne bediening, en snel...
Uiterlijk is ook wel sober.

Afbeelding

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: do 31 dec 2009, 23:00
door Paul
Ik gebruikte op een gegeven moment een NAD T163 dts pré met tuner, en die produceerde gekleurd geluid, te weinig hoog en teveel laag...

Momenteel gebruik ik een Denon DCD1500AE cd speler en die geeft gewoon weer zoals het moet Op basis van deze ervaring zou ik dus een voorkeur voor denon hebben tov de NAD....

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: do 31 dec 2009, 23:28
door KILLorBE
Paul schreef:
Ik gebruikte op een gegeven moment een NAD T163 dts pré met tuner, en die produceerde gekleurd geluid, te weinig hoog en teveel laag...
Mijn NAD 712 (Receiver) was ook een beetje zuinig met het hoog, maar het teveel aan laag zegt me niks, maar het is dan ook al weer jaren geleden (Eind '90 gekocht, '04 verkocht).

M'n Onkyo Model 433 (RIP) is de beste tuner die ik ooit gehad heb (Zover je je dat kan herinneren, misschien denk ik er nu anders over), een klein dik mormel was het :mrgreen:
ONKYO MODEL 433.jpg

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: vr 01 jan 2010, 17:54
door Soundexcel
Euuh ik mis iets.

Geluidskwaliteit en radio?

Dat zijn twee dingen die niet samen gaan.
Al het audio (muziek) dat wordt gebruikt is Mpeg2 192Kbps.
Dat gaat door een dikke zendlijn processor, en daarna door een FM modulator...

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: do 07 jan 2010, 23:31
door Miniwatt
Ga eens een èchte goede tuner beluisteren :twisted:
Ik ben maar één van de velen die zich daarover verbaasd heeft.

Re: Welke budget tuner..

Geplaatst: za 09 jan 2010, 13:48
door bartsegers
Soundexcel schreef:
Euuh ik mis iets.

Geluidskwaliteit en radio?

Dat zijn twee dingen die niet samen gaan.
Al het audio (muziek) dat wordt gebruikt is Mpeg2 192Kbps.
Dat gaat door een dikke zendlijn processor, en daarna door een FM modulator...
De Nad c422, en goede coaxkabel aansluiting, is prima radio luisteren hier...
Ik zet nu vaak met plezier de radio aan, waar ik dat vroeger nooit deed :D