Pagina 1 van 1

Keuze versterker

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 12:54
door Luxjan
Ben momenteel aan het uitkijken voor een andere (nieuwe of 2de hands) 2 kanaals versterker.
Budget max 1500 Euro, liefst een vermogen van 2 x 130 tot 150.

Zelf had ik al zitten denken aan:
Roksan Kandy, Cambridge audio 840, Vincent sv 233, Atoll IN200.

De Atoll en Roksan heb ik gehoord, maar vond ze net iets te weinig body hebben.
De CA en Vincent nog niet. Die laatste vind ik optisch wel leuk...
De Luxman M02 en C03 heb ik aan mijn Temperance hangen, maar klinken al snel vermoeiend op mijn Cadence Anina's.

Misschien hebben jullie een idee dat me verder helpen kan?

Re: Keuze versterker

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 13:00
door squall
http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewt ... 21&t=10104

binnenkort komt ook mijn Sphinx P4 voorversterker vrij.

Re: Keuze versterker

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 13:14
door Luxjan
Squall,
Dank je voor het aanbod, ik zou liever voor een geintegreerde versterker gaan, dan komt er plaats vrij in mijn rack voor een platen speler, of ik moest 2 mono blokken net achter mijn speakers kunnen zzetten, maar dan kom ik niet toe met mijn budget...

Re: Keuze versterker

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 13:14
door autotuning_sem
Ik geloof dat de kenwood L-1000 serie ook wel goed klinkt (alle techniek is van Accuphase). Er staat momenteel een setje (voor-eind) voor 850 euro op Marktplaats.nl

Re: Keuze versterker

Geplaatst: wo 16 dec 2009, 19:53
door sietse
Quote Luxjan,
De Luxman M02 en C03 heb ik aan mijn Temperance hangen, maar klinken al snel vermoeiend op mijn Cadence Anina's.

Probeer es uit te leggen wat er vermoeiend is? Mid/hoog van de Temperance iets aanpassen?

Re: Keuze versterker

Geplaatst: do 17 dec 2009, 8:55
door Luxjan
Sietse,
Het is niet de Temperance waar het probleem is in combinatie met de Luxman, maar de Cadence.

Re: Keuze versterker

Geplaatst: do 17 dec 2009, 19:50
door sietse
Stomme vraag natuurlijk, maar ja, 'k wor een ouwe dinges, maar is de Cadence een box? :oops:

Re: Keuze versterker

Geplaatst: do 17 dec 2009, 21:04
door Luxjan
He Sietse,
Is zeker geen domme vraag. Is idd een speaker, made in India.
Jawel India. En die jongens kunnen er wat van.
Het is een hybride ls.
Linkjs:

http://www.tnt-audio.com/casse/cadence_anina_e.html

Re: Keuze versterker

Geplaatst: di 22 dec 2009, 16:07
door Luxjan
Zoektocht ten einde.
Het is een DK Reference VSII geworden.
35 kg is niet goed voor je rug...
Stabiel tot 1.5 Ohm. Ben benieuwd wat de TL's daarvan gaan zeggen ;-)