Hulp gevraagd bij PA woofer

Algemene onderwerpen die niet specifiek in een van de andere categorien vallen.
zelfbouw, modificaties, restauraties., etc, enz

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
Olaffel
Contacteer:

Hulp gevraagd bij PA woofer

Bericht door Olaffel »

Hallo,

Om te kunnen opteden met m'n band in een kleine zaal wil ik mn tops aanvullen met twee subs. Opstelling zal er eentje worden met de sub op de grond, daarin een paal waar de top op staat.

De tops bestaan uit twee gebouwde kasten met 10 inch drivers (DAP MB-10) en tweeter en gaan al lekker laag. Ik heb deze uitgetest in een oefenstudio op een paal.

Voor de subs heb ik tweemaal DAP AB-12. TS gegevens zijn bijgevoegd.
DAP_AB-12.pdf
(339.24 KiB) 332 keer gedownload
Ik weet dat 12 inch net te klein is voor een BR sub. Ik heb wel een AB-15 driver, alleen twee 15 inch kasten kan ik gewoon niet kwijt op mijn kamer, plus het feit dat ik dan nog aan een identieke driver moet komen.

Momenteel heb ik een kast heb gemaakt van 40x45x38 binnenmaten (68 liter) en een baffle die ik kan bewegen samen met losse planken zodat ik kan spelen met de plaatsing van die planken.

Ik wil namelijk graag een horn achtig iets maken zodat het geluid van de basgitaar (+/- 60Hz) er lekker uit komt. Nu heb ik wat gespeeld in het programma "Hornresp" waarmee ik op een horn uitkwam met zegmaar 3 stappen. Deze paste gevouwen in de kast alleen bij een testje viel het geluid zwaar tegen. Nu werden de planken alleen vastgeklemd dus dit zal invloed hebben.

Echter wanneer ik de baffle plaats als op de foto gaat de sub wel redelijk diep.

Kunnen jullie mij helpen? Ik heb namelijk enkel ervaring met BR kasten bouwen. Een lijstje van mijn eien zal ik even noemen, dat werkt altijd een stuk beter:

- basgitaar geluid lekker vertserken (mag ook dieper)
- Scheidingsfrequentie middels subwoofer filter op 150 Hz -12dB/ octaaf
- Kastmaten 45x40x38 binnen. Kasten liever niet te groot ivm opslag op mn kamer
- Ohja, ik heb ze aankomende zaterdag afgewerkt en wel nodig :wink:

Alvast bedankt,

Olav
Bijlagen
PICT4940.JPG
meanman64

Re: Hulp gevraagd bij PA woofer

Bericht door meanman64 »

Kijk hier eens even rond mss vind je wat http://www.speakerstore.nl/index.php?pg=1
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Luidspreker Zelfbouw”