Pagina 1 van 1
Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.
Geplaatst: di 01 dec 2009, 15:26
door AJH
dolby digital gaat uit van 5.1 . Nou zou ik graag voor films 4.1 willen aansluiten. Maar krijg ik dan geen gigantisch gemis omdat het kanaal van de center niet gebruikt wordt?
Re: Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.
Geplaatst: di 01 dec 2009, 16:18
door JvS
Als je op het apparaat dat je gebruikt om het signaal te decoderen aangeeft dat dat je geen centerspeaker gebruikt, is er niets aan de hand.
Het heeft zelfs een naam "Phantom Mode".
Re: Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.
Geplaatst: di 01 dec 2009, 17:05
door Henkjan
zou idd goed moeten gaan, maar er worden op
htforum wisselende resultaten geraporteerd. en in elk geval de waarschuwing dat het met een aantal BlueRay discs dus niet zal gaan.
Re: Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.
Geplaatst: di 01 dec 2009, 17:45
door amanda
Is geen probleem maar ligt denk ik ook aan je receiver....
Je receiver mixt de center kanaal gewoon bij je L en R speaker.
Sommige receivers kunnen ook alle kanalen "downmixen" naar stereo....
Soms werkt het goed en soms niet is mijn ervaring...