Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.

over het kant & Klare spul dus

Moderator: Beheerdersteam

Plaats reactie
AJH
Berichten: 7
Lid geworden op: do 05 nov 2009, 14:44

Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.

Bericht door AJH »

dolby digital gaat uit van 5.1 . Nou zou ik graag voor films 4.1 willen aansluiten. Maar krijg ik dan geen gigantisch gemis omdat het kanaal van de center niet gebruikt wordt?
Gebruikersavatar
JvS
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 1069
Lid geworden op: za 14 mar 2009, 19:42
Locatie: Utrecht

Re: Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.

Bericht door JvS »

Als je op het apparaat dat je gebruikt om het signaal te decoderen aangeeft dat dat je geen centerspeaker gebruikt, is er niets aan de hand.

Het heeft zelfs een naam "Phantom Mode".
Gebruikersavatar
Henkjan
Beheerder / Site Admin
Berichten: 33819
Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.

Bericht door Henkjan »

zou idd goed moeten gaan, maar er worden op htforum wisselende resultaten geraporteerd. en in elk geval de waarschuwing dat het met een aantal BlueRay discs dus niet zal gaan.
Gebruikersavatar
amanda
LET OP: deze gebruiker heeft geen werkend emailadres, dus ontvangt ook geen notificaties.
Berichten: 758
Lid geworden op: zo 06 jul 2008, 9:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vraagje met betrekking op dolby digital en dts.

Bericht door amanda »

Is geen probleem maar ligt denk ik ook aan je receiver....
Je receiver mixt de center kanaal gewoon bij je L en R speaker.

Sommige receivers kunnen ook alle kanalen "downmixen" naar stereo....

Soms werkt het goed en soms niet is mijn ervaring...
Plaats reactie