Hoi,
Met de feestdagen in aantocht is het shoppen begonnen...
Ik zou mijn vader graag een hoofdtelefoon kado doen zodat hij rustig op z'n gemak in de zetel naar z'n iPod kan luisteren op een comfortabelere manier dan met die standaard "oortjes".
Ikzelf gebruik op het werk een Sennheiser HD485 die zowat heel de dag op m'n hoofd staat. Ik heb geen audiofiele oren en ik vind dit model naast comfortabel is ook lekker klinkt.
Omdat ik content was van deze hoofdtelefoon dacht ik hetzelfde exemplaar aan mijn vader te geven, maar blijkbaar is het model niet zo makkelijk meer te verkrijgen.
Zijn er mensen die mij een comfortabele, goed klinkende hoofdtelefoon kunnen aanraden? Hoewel mijn vader "priceless" is zou ik de kostpijs van z'n kado toch willen plafoneren op +/- 80,00 €.
Groeten,
Niels R.
Hoofdtelefoon ~ Budget rond 80,00 €
Moderator: Beheerdersteam
- Henkjan
- Beheerder / Site Admin
- Berichten: 33819
- Lid geworden op: do 01 jan 1970, 1:00
- Locatie: Berkel en Rodenrijs
- Contacteer:
Re: Hoofdtelefoon ~ Budget rond 80,00 €
die HD485 staat gewoon bij Correct op de site voor 90 euri
Re: Hoofdtelefoon ~ Budget rond 80,00 €
Ok, mijn fout dan... Ik had "mijn" gebruikelijke online shops gecheckt, maar niets gevonden. Gezien ik in België woon kijk ik eigenlijk nooit naar Noorderlijke online winkels ;o)Henkjan schreef:die HD485 staat gewoon bij Correct op de site voor 90 euri
Toch blijft m'n vraag: zijn er mensen die goede ervaringen hebben met hoofdtelefoons in dezelfde prijsklasse als de Sennheiser HD485?
Re: Hoofdtelefoon ~ Budget rond 80,00 €
Ik heb zelf een sony mdr-xb700. Hij bevalt me erg goed, het zijn grote oorschelpen die over je oren gaan. Er zitten drivers in van 5cm, dat zorgt voor een goede dynamiek en ook een stevige bas. Hij is een beetje basgericht, maar niet overdreven en het blijft strak. Ik heb hem ooit voor 90e gekocht. Verder heeft hij een flatcable wat fantastisch is wat die gaat nooit in de knoop!


Re: Hoofdtelefoon ~ Budget rond 80,00 €
NielsR schreef:Hoi,
Met de feestdagen in aantocht is het shoppen begonnen...
Ik zou mijn vader graag een hoofdtelefoon kado doen zodat hij rustig op z'n gemak in de zetel naar z'n iPod kan luisteren op een comfortabelere manier dan met die standaard "oortjes".
Ikzelf gebruik op het werk een Sennheiser HD485 die zowat heel de dag op m'n hoofd staat. Ik heb geen audiofiele oren en ik vind dit model naast comfortabel is ook lekker klinkt.
Omdat ik content was van deze hoofdtelefoon dacht ik hetzelfde exemplaar aan mijn vader te geven, maar blijkbaar is het model niet zo makkelijk meer te verkrijgen.
Zijn er mensen die mij een comfortabele, goed klinkende hoofdtelefoon kunnen aanraden? Hoewel mijn vader "priceless" is zou ik de kostpijs van z'n kado toch willen plafoneren op +/- 80,00 €.
Groeten,
Niels R.
Wat misch wel handig is om te bedenken is of je een gesloten of open telefoon wil. Klankmatig wordt vaak open verkozen, maar dit is ook weer een kwestie van smaak.
Het voordeel van gesloten is is dat je bent afgesloten voor omgevingsgeluid en dat de omgeving jou niet hoort.

