DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Moderator: Beheerdersteam
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Was die derde module niet eentje met erg weinig vermogen, dus alleen voor tweeters geschikt?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
100W lijkt me genoeg? Anders kun je ook de 2x250W kanalen niet bruggen, één voor de woofers en één voor de mid.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
3e amp is 100W, geen idee of dat voldoende is om het hoog en de mid goed onder controle te houden.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ik dacht de voeding erg beperkt was voor dat kanaal...
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Ja maar als ie dat aan 8 Ohm levert en daaronder in kakt heb je er niet veel aan voor een mid die geen lineair impedantie verloop heeft itt de AMT.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
De rating van de 2x 250W is bij 4 ohm, lijkt mij dat dat dan ook 4 ohm is voor de 100W amp.
Dit haal ik uit de manual,
Output power in 4 Ω at < 0,1% THD+N:
FA251: 1x 250 Wrms
FA501: 1x 500 Wrms
FA122: 2x 125 Wrms
BTL 200 W @ 4 Ω/250 W @ 8 Ω
FA252: 2x 250 Wrms
BTL 400 W @ 4 Ω/500 W @ 8 Ω
FA502: 2x 500 Wrms
BTL 1 kW @ 4 Ω/1.2 kW @ 8 Ω
FA123: 2x 125 Wrms + 1x 100 Wrms
FA253: 2x 250 Wrms + 1x 100 Wrms
FA503: 2x 500 Wrms + 1x 100 Wrms
Dit haal ik uit de manual,
Output power in 4 Ω at < 0,1% THD+N:
FA251: 1x 250 Wrms
FA501: 1x 500 Wrms
FA122: 2x 125 Wrms
BTL 200 W @ 4 Ω/250 W @ 8 Ω
FA252: 2x 250 Wrms
BTL 400 W @ 4 Ω/500 W @ 8 Ω
FA502: 2x 500 Wrms
BTL 1 kW @ 4 Ω/1.2 kW @ 8 Ω
FA123: 2x 125 Wrms + 1x 100 Wrms
FA253: 2x 250 Wrms + 1x 100 Wrms
FA503: 2x 500 Wrms + 1x 100 Wrms
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Zou moeten kunnen, maar met de amp niet gebrugd heb je al meer dan genoeg vermogen tot je beschikking...
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Het advies is om het 3e kanaal pas vanaf 500hz in te zetten. Ik draai al geruime tijd met de FA123-componenten van Hypex en gebruik het derde kanaal vanaf 1000HZ/LR24. Gaat meer dan prima. Je kunt alleen kanaal 1+2 in BTL zetten. Het derde kanaal gebruikt de voeding van de unit voor kanaal 1+2.
Satefan
Satefan
Laatst gewijzigd door satefan op vr 20 aug 2021, 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Die mag alleen voor een tweeter gebruikt worden......holco schreef:3e amp is 100W, geen idee of dat voldoende is om het hoog en de mid goed onder controle te houden.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Eerst maar dus in bridge mode (geen idee nog hoe dat moet?) full range, later misschien een mooie eindversterker voor het mid/hoog erbij.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Staat in de Hypex handleiding. In de software (Device Manager) kun je m op Bridge Mode zetten. En dan zorgen dat de driver/speaker juist is aangesloten. Staat ook in t manual.holco schreef:Eerst maar dus in bridge mode (geen idee nog hoe dat moet?) full range, later misschien een mooie eindversterker voor het mid/hoog erbij.
Satefan
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Om on topic te blijven heb ik maar een post geplaatst in het Fusionamp topic.
viewtopic.php?f=29&t=25370&p=2010065#p2010065
viewtopic.php?f=29&t=25370&p=2010065#p2010065
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Filter intact houden, top!Shadow schreef:Ik zou de FA253 lekker de woofers op 2 gebrugde kanalen laten sturen (filter in takt houden dus) en het midhoog op het 'kleine' kanaal idem met filter, je kunt dan je kamer problemen wegnemen (in het laag neem ik aan?)
Gebrugd, nou nee. De C1 is 4 ohm.
Meest efficiënte inzet van de FA253 is de tweeter versterker niet inzetten (heb ik ook niet zo'n hoge pet van op, die configuratie).
De ene NC250MP op de woofers en de andere NC250MP die in de FA253 zit op de midhoog sectie. Dan heb je een heel nette aansturing.
Dus feitelijk gebruik je hem als een FA252.
Uiteraard een bi-amping terminal op de C1 zetten dan, zodat de laag en midhoogsectie separaat kunnen worden aangestuurd.
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Vandaag bij Jeroen (Daudio) geweest, mijn broer en ik zijn zwaar onder de indruk, wat een openbaring!!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Leuk, maar wat ik me nu afvraag zijn je plannen met betrekking tot de versteking en filtering nu ook anders geworden nu je dit gehoord hebt?
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Nou een dikke pluim voor Jeroen hoor, ik heb het iig nog nooit beter gehoord!!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Eerst maar eens kijken hoe het hier thuis uit gaat pakken.
Kappa7 schreef:Leuk, maar wat ik me nu afvraag zijn je plannen met betrekking tot de versteking en filtering nu ook anders geworden nu je dit gehoord hebt?
- anonamemouse
- Berichten: 1991
- Lid geworden op: ma 15 jan 2007, 17:11
- Locatie: +52° 03' 30", +4° 32' 45"
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Hij heeft wel een lekker geluidje in het luisterhokholco schreef:Vandaag bij Jeroen (Daudio) geweest, mijn broer en ik zijn zwaar onder de indruk, wat een openbaring!!
Re: DIY project van de Daudio C1 dipool luidspreker
Open baffle is gewoon verslavend, mijn speakers zijn gebaseerd op de Daudio W1 maar dan met vlakke baffle en AT woofers, ik ben nogal van het tweaken en upgraden maar deze speakers zijn al jaren onveranderd, gewoon absoluut nooit het idee dat de speakers nog iets laten liggen, ze laten wel perfect horen als je eerder in de keten een verbetering doorvoert.
Groetjes Walter
Groetjes Walter
