En de aanname dat een duurdere dac chip beter is een beetje drijfzand. Het gaat om de implementatie.Pjotr schreef: ↑do 21 sep 2023, 22:23Je kunt "MiniDSP" niet zomaar generaliseren. Ze gebruiken DAC chips van velerlei pluimage in de diverse producten: AKM, BB, CSS... In de 2x4-HD b.v. vind je zowel codecs van AKM als BB. Smaak? Ja nogal grutjes, daar draait het helemaal om. Die is niet voor een ieder hetzelfde.
vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Moderator: Beheerdersteam
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik zit on topic hoor. Het gaat om de minidsp Flex waarnaar ik refereer.Pjotr schreef: ↑do 21 sep 2023, 22:23Je kunt "MiniDSP" niet zomaar generaliseren. Ze gebruiken DAC chips van velerlei pluimage in de diverse producten: AKM, BB, CSS... In de 2x4-HD b.v. vind je zowel codecs van AKM als BB. Smaak? Ja nogal grutjes, daar draait het helemaal om. Die is niet voor een ieder hetzelfde.
En ik zal voortaan nooit meer schrijven dat het een kwestie van smaak is. Dat wordt niet gewaardeerd want is nogal grutjes.
-
ds23man
- Ook commercieel actief
- Berichten: 28471
- Lid geworden op: za 05 sep 2009, 18:46
- Locatie: Bananenrepubliek
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
In het algemeen maar ook naar aanleiding van opmerkingen in dit draadje waar het opeens alle kanten opgaat over dac chips. In den beginne toen we ( opa vertelt) met de CD begonnen was er een behoorlijk verschil tussen dac's die werden toegepast. Dat is de afgelopen jaren sterk af genomen, denk dat je echt je best moet doen om nog onderscheidt te maken in een blinde test. Waar het inmiddels wel op aan komt HOE je de chip implementeert met alles erop en eraan en vooral ook analoog. In het geval van een dsp ding dus ook de sample rate converter aan de ingang en een eventuele ADC. Om eerlijk te zijn luister ik liever naar een goed geïmplementeerde PCM1798 dan een brakke toepassing van een ESS dac.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Tja een vergelijk met een NADAC van ruim 13 mille...
Die mag dan ook wel beter klinken. Maar ik ben wel benieuwd of zo'n NADAC ook beter klinkt dan een huidig China DAC'je van 150 euries..? Dat zal nog wel eens lastig kunnen worden.
En dan zijn we weer bij af: Als een 150 euries China DAC'je echt top kan klinken waarom kan MiniDSP daar dan niet de moeite voor doen? Dat is gewoon jammer. De SHD serie schijnt wel beter te zijn met losse stereo DAC chips maar is er niet in 8-kanalen.
En dan zijn we weer bij af: Als een 150 euries China DAC'je echt top kan klinken waarom kan MiniDSP daar dan niet de moeite voor doen? Dat is gewoon jammer. De SHD serie schijnt wel beter te zijn met losse stereo DAC chips maar is er niet in 8-kanalen.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
En hoe knoopje die dan aan Rik zijn Flex? Kwam deze nog tegen: https://www.thomannmusic.com/the_t.rack ... sp_408.htm Geen idee of het ook een beetje kwaliteit is.
- SSassen
- Berichten: 11528
- Lid geworden op: vr 22 apr 2005, 10:21
- Locatie: Zuidoostbeemster
- Contacteer:
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Prijs zegt niets in deze niche markt, genoeg exotische producten die puur door de merknaam verkocht worden maar waarvan het ontwerp tenenkrommend is. Los daarvan is het zaak om dit soort dingen blind ABX te benaderen, anders hou je jezelf voor de gek.Pjotr schreef: ↑vr 22 sep 2023, 20:38Tja een vergelijk met een NADAC van ruim 13 mille...Die mag dan ook wel beter klinken. Maar ik ben wel benieuwd of zo'n NADAC ook beter klinkt dan een huidig China DAC'je van 150 euries..? Dat zal nog wel eens lastig kunnen worden.
En dan zijn we weer bij af: Als een 150 euries China DAC'je echt top kan klinken waarom kan MiniDSP daar dan niet de moeite voor doen? Dat is gewoon jammer. De SHD serie schijnt wel beter te zijn met losse stereo DAC chips maar is er niet in 8-kanalen.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Mooie fiets ook zo'n BMW R1200RS
Ik dan weer ktm 1290 superduke en het is zeker een grote hobby ook op het sociaal vlak betekend het Veel voor mij .
Nu weer in de Ardenne met zijn allen in een huisje .
Maar dat motorrijder is vaak uit beeld (dan staat dat ding maar in mijn garage )en kan dan weer binnen enkele dagen heel belangrijk worden in mijn leven .
Audio en dus muziek is van elke dag en daardoor ook wel meer de rode draad met ook het sociale component zoals bij elkaar over de vloer om te luisteren
Ook binnen de motorclub hebben we een luister clubje met mooie apparatuur.
Waar bij ik vaak meer aan de ratonale kant sta ,dat maakt soms leuke discussies los .
Dit draadje vliegt ook weer alle kanten op wat voor mij onderschrijft dat het allemaal heel persoonlijk is en er niet zo zeer zwart wit antwoorden zijn .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Altijd als ik Daudio hoor, zoals vorig jaar op DAE, dan klinkt het erg goed hoor...ik draai zelf zonder dsp maar zoals op een luisterdag in Ermelo hebben de passieve systemen mijn voorkeur, je kunt er een hoop mee verkeerd doen...
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ook dat hangt er weer van af ,hoe goed is het filter? zowel passief als aktief .
Ik denk dat diegene die het bij mij gehoord hebben kunnen bevestigen dat het prima klinkt maar het is dan ook wel een lange reis geweest .
Ik denk dat diegene die het bij mij gehoord hebben kunnen bevestigen dat het prima klinkt maar het is dan ook wel een lange reis geweest .
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Inderdaad, maar ook leerzaam,
Ik denk dat ik de set vanaf het bouwen tot aan 31 augustus de laatste keer was, en dan durf ik dat wel zeker te zeggen dat er een constante groei is geweest.
Van de 1e perioden de ruimte een beperking gaf in het werkelijk beleven van wat de set kan, en dan het laatste stukje waar juist het middengebied weer beter tot zijn recht kwam.
Als je op die manier aan het zoeken bent, en dat herken ik wel, dat is het een proces van de ruimte en de mogelijkheden die tot je beschikking staan, om dan tot een gebalanceerde opzet te komen.
Juist dat is dan weer de puzzel, maar volgens mij heb je het laatste stukje daarvan nu wel gelegd.
De balans is er nu zeker met de nieuwe opzet van de ruimte, en verder optimaliseren kan dan mogelijk met een wat "betere" streaming opzet?
Wie weet kunnen we nog eens gaan doen, wat we elkaar al hadden belooft.
Ik heb al wel wat als optie staan.

Ik denk dat ik de set vanaf het bouwen tot aan 31 augustus de laatste keer was, en dan durf ik dat wel zeker te zeggen dat er een constante groei is geweest.
Van de 1e perioden de ruimte een beperking gaf in het werkelijk beleven van wat de set kan, en dan het laatste stukje waar juist het middengebied weer beter tot zijn recht kwam.
Als je op die manier aan het zoeken bent, en dat herken ik wel, dat is het een proces van de ruimte en de mogelijkheden die tot je beschikking staan, om dan tot een gebalanceerde opzet te komen.
Juist dat is dan weer de puzzel, maar volgens mij heb je het laatste stukje daarvan nu wel gelegd.
De balans is er nu zeker met de nieuwe opzet van de ruimte, en verder optimaliseren kan dan mogelijk met een wat "betere" streaming opzet?
Wie weet kunnen we nog eens gaan doen, wat we elkaar al hadden belooft.
Ik heb al wel wat als optie staan.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Maar, je hebt toch een gedeelte passief en laag actief gefilterd als ik het goed heb? of is alles actief?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Al eens naar de DSP's van Mosconi gekeken? Zijn car audio maar wel mooie cijfers
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik ben hier nieuwsgieriger naar !De DSP Nexus
Van Danville Signal maar alhoewel zei propaganderen de heilige graal in bezit te hebben zijn er bar weinig recensies over te vinden.
Van Danville Signal maar alhoewel zei propaganderen de heilige graal in bezit te hebben zijn er bar weinig recensies over te vinden.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
https://www.audiosciencereview.com/foru ... now.44391/
Het heeft mi i.i.g. niet wakker geschud gezien de prijs, maar voor 3 kilobucks nog wel te overzien.
Het heeft mi i.i.g. niet wakker geschud gezien de prijs, maar voor 3 kilobucks nog wel te overzien.
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ja, heb het even niet meer gevolgd maar het lijkt i.d.d. wel een interessant ding. Goeie discussie i.i.g. op ASR. Zeker omdat men daar ook nogal hamert op de uiteindelijke kwaliteit van de DAC's 
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Ik ga het in de gaten houden net als het nieuwe vlaggenschip van DEQX.
Waarvan de lancering overigens ook aardig uitloopt
Waarvan de lancering overigens ook aardig uitloopt
- Leeuwarden
- Berichten: 12769
- Lid geworden op: zo 19 sep 2004, 14:47
- Locatie: Nog niet gevonden
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Die Groundsound deed het toch weer?
Re: vierweg systeem met Dynaudio esotar en audio technology
Dat ging toch over de eindversterker ?
Een voordeel voor Rik, in de DSP zit geen softstart module.
Een voordeel voor Rik, in de DSP zit geen softstart module.
